رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
  • کد خبر : 4308
  • چاپ خبر : سهم شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنجنامه تعیین تکلیف شود
رئیس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:

سهم شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنجنامه تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: با توجه به نقل و انتقالات صورت گرفته باید سهم شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنجنامه تعیین تکلیف شود

به گزارش شورانیوز از همدان ، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان عمران و سرمایه گذاری در  بازدیدی از مجموعه تله کابین گنجنامه مشکلات این مجموعه را بررسی و در نشستی درخصوص وضعیت سهم شهرداری از تله کابین به بحث و گفتگو پرداختند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این بازدید باتقدیر از زحمات مدیریت تله کابین گنجنامه در رونق گردشگری اظهار داشت: همدان پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد و نقش بخش خصوصی در این زمینه بی بدیل است.

محمد تبریزی اضافه کرد: حضور بخش خصوصی در بخشهای مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی به ویژه حوزه گردشگری می تواند استان و شهر همدان را در توسعه و آبادانی کمک کند و در این راستا نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولین است.

تبریزی وجود دهکده تفریحی توریستی تله کابین گنجنامه را برندی برای همدان دانست و افزود: با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور شورا و شهرداری بر مشکلات و مسایل مدیریت تله کابین واقف هستند و تا حد امکان و توان این مجموعه را کمک می کنند.

وی به سهام شهرداری همدان از شرکت تله کابین گنجنامه اشاره کرد و گفت: با توجه به نقل و انتقالات صورت گرفته باید سهم شهرداری در این شرکت به صورت شفاف مشخص شده و تعیین تکلیف شود.

هدف شورا تثبیت حقوق شهرداری و تقویت و راه اندازی بخش خصوصی است

تبریزی با بیان اینکه هدف شورا تثبیت حقوق شهرداری و تقویت و راه اندازی بخش خصوصی است، اظهار کرد: اگر امروز تمامی فعالیت ها و جهت گیری ها برای حل مشکلات اقتصادی با راهبرد بها دادن به امر سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده برای این است که مشکلات جامعه بیشتر معطوف به این حوزه و ایجاد فرصت های اشتغال حقیقی است.

وی ادامه داد: باید برای تعیین تکلیف سهام شهرداری از دهکده تفریحی، توریستی و گردشگری تله کابین گنجنامه تیمی متشکل از نمایندگان شهرداری، شورا و شرکت تله کابین تشکیل شده و موارد به صورت قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

تعیین تکلیف سهام شهرداری از تله کابین گنجنامه باید فرآیند قانونی خود را طی کند

رضا میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر تشکیل تیمی برای بررسی مباحث و مشکلات تله کابین گفت: تعیین تکلیف سهام شهرداری از تله کابین گنجنامه باید فرآیند قانونی خود را طی کند که این امر نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی است.

محمدرضا الیاسی نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بر تشکیل تیم بررسی برای رفع مشکلات تله کابین و تعیین تکلیف سهام شهرداری تاکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی رونق اقتصادی و توسعه شهری را به دنبال دارد.

علی رضایی عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه بخش خصوصی در دوران تحریم های ظالمانه و بعد از آن آسیب جدی دید، گفت: به دلیل تحریم ها بسیاری از سرمایه گذاران ورشکسته شدند و اکنون با بدهی های هنگفتی مواجه اند و شرکت تله کابین گنجنامه نیز متاثر از این تحریم ها بوده است.

رضایی راهکار نجات اقتصاد ملی و اشتغال را تقویت و رونق بخش خصوصی برشمرد و افزود: ما به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری باید سهم خود را در تقویت و حمایت بخش خصوصی ادا کنیم.

وی تله کابین گنجنامه را یکی از موارد داوری عملکرد مدیریت استان و شهر همدان دانست و افزود: این مجموعه عیار بین المللی دارد و هر چه بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد مایه افتخار استان همدان خواهد بود.

شهردار همدان نیز دهکده توریستی گردشگری تله کابین گنجنامه را برند و آبروی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دانست و گفت: شورا و شهرداری به دنبال سهام این شرکت نیست بلکه هدف رونق اقتصادی و رفع مشکلات این بخش خصوصی است.

تله کابین گنجنامه همدان نیازمند حمایت مدیریت استان و شهر است

سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه تله کابین گنجنامه همدان نیازمند حمایت مدیریت استان و شهر است افزود: شورا و شهرداری شاهد فعالیت و زحمات این شرکت بوده و تاکنون این مجموعه گردشگری را حمایت کرده و حمایت خواهد کرد.

در ادامه پس از بیان نظرات تمامی اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان درخصوص دهکده تفریحی، توریستی و ورزشی تله کابین گنجنامه و بررسی مشکلات این مجموعه مدیر عامل شرکت تله کابین ضمن تشکر از توجه شورای چهارم به رفع مشکلات بخش خصوصی و حوزه سرمایه گذاری گفت: توجه و حمایت مسئولان دلگرمی سرمایه گذاران را برای ادامه کار به دنبال دارد.

سعید ترابیان با بیان اینکه سرمایه گذاریهای کلان و گام های بلند نیازمند حمایت های بزرگ و جدی است، افزود: اجرای طرح پیاده راه خیابان بوعلی اقدام ارزشمند و ماندگاری است که در دوره چهارم شورا انجام شد و در آینده ای نزدیک ارزش این اقدام بیشتر دیده می شود.

ترابیان ضمن اشاره به مشکلات مجموعه تله کابین گنجنامه خواستار حمایت شورا و شهرداری جهت رفع مشکلات این حوزه شد و در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت سهام داران شرکت پرداخت و با بیان اینکه سهامداران دولتی شرکت تله کابین را شهرداری های همدان، جورقان و مریانج و شرکت سیاحتی علیصدر تشکیل می دهند، افزود: سهام بخش دولتی ۳۵ درصد بوده و بخش خصوصی نیز شامل پنج سهامدار است.

پس از پایان جلسه و بیان مشکلات و ارائه راهکارهای لازم رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از مجموعه تله کابین به ویژه از بزرگترین غاز آکواریم کشور در این مجموعه بازدید به عمل آورند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار