رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر : 4292
  • چاپ خبر : بسیاری از چالش های شهری کرمانشاه توسط شهردار برطرف شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه به پاره ای از اقدام ها و مصوبات فرهنگی و عمرانی شورا و شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اگر تخصص، تعهد و درک آرش رضایی نبود اکنون با چالش های متعدد در بخش شهری مواجه می شدیم، وی شهرداری را از مشکلات بسیاری نجات داده است.

به گزارش شورانیوز از کرمانشاه ، حجت الاسلام رضا زین الدین  در نشستی که با حضور خبرنگاران در محل تالار شهرداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: رسیدگی به امور عمرانی و فرهنگی از اولویت هاست.
وی اظهار کرد: شورای شهر کرمانشاه در ۱۴ خرداد ۹۵، پنج میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه فرهنگی به مساجد اختصاص داد.
زین الدین با تاکید بر اینکه وضوخانه های مساجد تعمیر و نوسازی می شود، ادامه داد: ۱۰۰ مسجد در کرمانشاه وجود دارد که از این مبلغ می توان به هر مسجد به میزان ۵۰ میلیون ریال اختصاص داد.
به گفته عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر کرمانشاه، شهرداری از لحاظ اقتصادی و مالی در تنگنا قرار دارد ولی با این وجود سعی می شود مبلغ تعیین شده به زودی به مساجد اعطا شود.
زین الدین افزود: علاوه بر مطلب فوق، سالانه بخشی از عوارض شهرداری که از مردم گرفته می شود به امور فرهنگی و عمرانی مساجد تعلق می گیرد چرا که رسیدگی به امور فرهنگی از وظایف شهرداری هاست.
زین الدین اظهار کرد: از دیگر کارهای فرهنگی ما در حوزه کانون فرهنگی مساجد است و برای این منظور مبلغ ۵۰۰میلیون ریال در ۹ آبان ۹۵ به این منظور مصوب شده است.
بنابرگفته سخنگوی شورای شهر، شهردار کرمانشاه درصدد برگزاری مراسمی به منظور تجلیل از طلایه داران فرهنگ و ائمه جماعات می باشد.

** کرمانشاه ۳۶ فرهنگسرا کم دارد
زین الدین با بیان اینکه کرمانشاه فاقد مکان مناسب برای امور فرهنگی است، افزود: از همین رو سعی می شود که با برگزاری امور فرهنگی و هنری پای مردم به مساجد باز شود و الفتی بیشتر در این زمینه ایجاد شود.
به گفته زین الدین، کرمانشاه تنها دارای چهار فرهنگسرا است در حالی که این میزان باید به ۴۰ فرهنگسرا برسد.
وی با بیان اینکه در راستای محله و مسجد محوری، در تابستان امسال شاهد برگزاری برنامه های مطلوبی بوده ایم ادامه داد: علاوه بر دوره های هنری و ورزشی، مسابقاتی از قبیل نقاشی، آشپزی و مسابقات ورزشی در مساجد برگزار شد.
زین الدین با تاکید براینکه شهردار در تابستانی که گذشت برای شاد کردن مردم سنگ تمام گذاشت، گفت: برگزاری برنامه های شاد و سرگرم کننده در بوستان های مناطق هشت گانه شهرداری، برپایی تئاتر صحنه ای و خیابانی گویای این مطلب است.

** کمربند شهر کرمانشاه بدون چراغ قرمز می شود
زین الدین با تاکید براینکه با ورود آرش رضایی به شهرداری کرمانشاه بسیاری از مشکلات رفع شد و از بین رفت گفت: تنها استانی هستیم که لاین شرقی شهرمان از بخش ورودی و خروجی فاقد یک چراغ قرمز است که این امر از اقدام های خوب شهردار در بحث ترافیک می باشد.
وی با بیان اینکه شهردار درصدد است که همین طرح را در ورودی غربی نیز پیاده کند، گفت: به زودی دور تا دور شهر کرمانشاه همانند کمربندی می شود که یک چراغ قرمز هم نخواهد داشت.

**پیشرفت ایجاد چند تقاطع غیرهم سطح در شهر
زین الدین به بیان اینکه مطالعه چند تقاطع غیرهم سطح در شهر در دست شهرداری است، افزود: ایجاد تقاطع در ورودی شرقی شهر، میدان سپاه، میدان مادر و میدان آزادگان در دست مطالعه است و قرارداد آن در حال انعقاد با قرارگاه خاتم الانبیا می باشد.

**پل ده مجنون تا پایان سال به اتمام می رسد
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه به پیشرفت ۷۰درصدی پل ده مجنون اشاره کرد و گفت: به گفته شهردار، ۳۰درصد باقیمانده تا پایان سال به اتمام می رسد.
زین الدین یادآور شد، امسال با وجود رکود عمرانی در کشور، انجام آسفالت در معابر کرمانشاه وضعیت مناسبی داشته و بیشتر معابر در شهرک های ملاحسینی، جعفراباد، شهرک کرناچی و دره دراز انجام شده و این چهار روستای الحاقی رنگ و بوی شهر را به خود گرفته است.
سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: از سوی دیگر بنابرگفته شهردار، بیشتر از هزار هکتار از مساحت سراب قنبر قابلیت درختکاری را دارد که در این صورت این منطقه به بزرگ ترین بوستان توریستی تبدیل می شود و در از بین بردن ریزگردها نقش موثری ایفا می کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار