رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
  • کد خبر : 4217
  • چاپ خبر : تبدیل ۱۵۰ هکتار از بافت تاریخی کرمان به محور گردشگری

شهردار کرمان گفت: ۱۵۰ هکتار از بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان محور گردشگری در نظر گرفته شده است.

به گزارش شورانیوز از کرمان ، علی بابایی  ظهر امروز ۱۵ دی ماه در جلسه کارگروه زیربنایی و محیط زیستِ مجمع مشورتی ستاد توسعه کرمان ۱۴۰۴ اظهار کرد: از ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر کرمان، ۱۵۰ هکتار به عنوان محور گردشگری شهر کرمان در دستور کار قرار گرفته و اتفاقاتی که در این محور رقم خورده در همین راستا بوده است.

وی افزود: مرکز ثقل پروژه ها و محور گردشگری، میدان شهداء است و طرح اولیه، بعد از تایید کارگره زیربنایی، برای طراحی نهایی، پیگیری کمیسیون های مختلف و تصویب در شورای شهر خواهد رفت.

بابایی تصریح کرد: سعی شده همه مسائل مربوط به میراث فرهنگی و اسناد بالادستی و به ویژه طرح تفصیلی شهر کرمان در پروژه میدان شهداء لحاظ شود.

شهردار کرمان بیان کرد: در حال حاضر بدنه سازی میدان شهداء کرمان انجام شده و توجه به بافت های کالبدی اطراف میدان باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این جلسه “ابوالقاسم سیف اللهی” معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: مجمع مشورتی توسعه کرمان ۱۴۰۴ هفته گذشته برگزار شد که یکی از کارگروه های مجمع، کارگروه زیربنایی و ممحیط زیست است و نخستین جلسه را با حضور اعضاء داوطلب حضور در این کارگروه برگزار می کنیم.

وی افزود: تعدادی از پروژه هایی که مربوط به شهر کرمان که شامل ماهان، جوپار و … است، در این کارگروه مطرح و در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و طی مراحل قانونی، رسمیت یافته و نظر مشورتی قابل اجرا خواهد شد.

سیف اللهی تصریح کرد: میدان شهداء بدنه سازی شده و کف سازی و دیگر کارهای این پروژه باید براساس طرح بالادستی صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار