رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر : 4126
  • چاپ خبر : بودن بودجه شهرداری‌ها دست دولت، آسیب‌زاست
معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري؛

بودن بودجه شهرداری‌ها دست دولت، آسیب‌زاست

گودرزی اعلام کرد: در صورتی که بودجه شهرداری در دست دولت باشد شهرداری ها و شهرهای کشور دچار آسیب می شوند.

به گزارش شورانیوز از تهران، قدرت گودرزی با اعلام این خبر و با بیان این که قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه ۱۷ اردیبهشت سال ۸۷ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۵ سال در تاریخ خرداد همان سال به تایید شورای نگهبان رسید، افزود: در مورد برنامه ششم پیگیری‌های زیادی شده است، در این برنامه ضمن اینکه پیش‌بینی‌هایی برای کاستن از اختیارات شورای شهر و کم رنگ شدن این نهاد شده است بودجه شهرداری هم اینطور دیده شده که در دست دولت باشد و مالیات بر ارزش افزوده که تا‌کنون مستقیم به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شد، به‌حساب وزارت کشور و استانداری برود و از آنجا به شهرداری بدهند.

وی خاطر نشان کرد: با این کار هم مشکل طولانی شدن زمان پرداخت را داریم هم نگرانی‌ها بابت دخل و تصرف در آن به‌وجود می‌آید تا جایی که می‌تواند شهرداری‌ها را فلج کرده و از نظر مدیریتی با مشکل مواجه کند. به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در صورت رخ دادن این رخداد،  شهرداری‌های کشور و نیز تهران دچار آسیب می‌شوند.
گودرزی با اشاره به این که مالیات بر ارزش افزوده یکی از درآمدهای پایدار شهرداری تهران است، اظهار کرد: به طور قطع با رکود ساخت‌وساز که در تهران به شدت کاهش یافته است، شهرداری با مشکلاتی مواجه می‌شود و اگر قرار باشد یکی از اصلی ترین منابع درآمد پایدار نیز کاهش یابد این مشکل شدیدتر می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده همان تجمیع عوارض شهری بود. بر این اساس، سال ۱۳۹۲ پایان آزمایشی قانون مذکور تلقی می شود اما مجلس شورای اسلامی دوره آزمایشی را تا پایان سال ۱۳۹۲ تمدید کرد.
این مقام مسئول افزود: همچنین در این سال مجلس براساس بند “ب” تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ به مدت یک سال دیگر با اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد. برای سال ۱۳۹۴ نیز مجلس شورای اسلامی بر اساس بند “ب” تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷.۲.۱۷ و اصلاحات بعدی آن را تا پایان سال ۱۳۹۴ مورد تصویب قرار داد.
به گفته گودرزی، در واقع قانون مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود به صورت ۵ سال آزمایشی اجرا شود، تا پایان سال ۱۳۹۴، عملا ۸ سال به طول انجامیده است، این در حالی است که دولت با توجه به وظیفه قانون خود، لایحه ای را برای قانون مالیات بر ارزش افزوده تدوین نموده است که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی به قانون دائمی تبدیل می شود. این قانون با توجه به ابعاد و گستره آن می تواند تمام بخش ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار