رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
  • کد خبر : 4124
  • چاپ خبر : حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات‌برارزش افزوده آسیبی به مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات ‌برارزش افزوده آسیبی به مدیریت شهری است.

به گزارششورانیوز از همدان ، رضا میرزایی با اشاره به پیشنهاد حذف سهم مالیات ارزش افزوده شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: طبق قانون تمامی عواید و درآمدهای شهرداری باید توسط این نهاد تأمین و در محل‌های تعیین شده هزینه شود که مسائل در نظر گرفته شده در برنامه ششم با قوانین مغایرت دارد و ظلمی در حق کلانشهرها و نیز مراکز استان‌ها است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به درآمدهای شهرداری تهران به دنبال اجرایی کردن این برنامه هستند تا بتوانند از محل عواید آن اعتباراتی را برای توسعه به نقاط محروم تخصیص دهند در صورتیکه این وضعیت برای همه شهرهای بزرگ کشور یکسان نیست.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بارها به نمایندگان استان در مجلس منتقل شده و از آنها خواسته شد تا موضوع را مورد پیگیری و اصلاح قرار دهند، تصریح کرد: شهری چون همدان چطور می‌تواند با اصناف تهران مقایسه شود، عوارض شهری باید برای همان شهرها هزینه شود و در صورت تصویب قانون سهم مالیات ارزش افزوده شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه،آسیبی به کلانشهرها و شهرهای بزرگ وارد خواهد شد و مدیریت شهری تا مدت یک دهه آسیب خواهد دید.

وی همچنین درباره پیشنهاد تیم فوتبال هنرمندان ایران جهت برگزاری مسابقه جهانی در همدان، اظهار کرد:  حضور هنرمندان و پیشکسوتان سرشناس جهانی در همدان می‌تواند بزرگترین تبلیغ برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.

 ساماندهی دستفروشان خیابان بوعلی؛ معضل بزرگ شهر

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان نیز  با اشاره به اینکه ساماندهی دست‌فروشان خیابان بوعلی به معضل بزرگ شهر همدان تبدیل شده است، گفت: پیاده‌راه‌ سازی خیابان بوعلی همدان هزینه کلانی برای مدیریت شهری در برداشته که تاکنون حدود۹۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته و کف سازی آن به اتمام رسیده است.

کامران گردان درباره خرید خودروی برقی برای پیاده‌راه بوعلی همدان اظهارکرد: خودروی برقی که تولید نخبگان و دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان است به‌زودی برای بهره‌برداری وارد خیابان بوعلی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر همدان با اعلام اینکه ساماندهی دستفروشان به معضلات بزرگی در شهر همدان تبدیل شده است، عنوان کرد: محل دست‌فروشان در خیابان بوعلی همدان به معضلی تبدیل شده و اگر در زمان مناسب ورود نشود دیگر نمی‌توان این معضل را سامان بخشید.

وی ادامه داد: شهرداری همدان بودجه بالایی برای خیابان بوعلی هزینه کرده است و باید به‌گونه‌ای عمل کند که بتوان این وضعیت را مدیریت کرد که متأسفانه به بلوک‌های اجرا شده در این خیابان آسیب وارد شده و می‌طلبد شهرداری در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

ساماندهی پارکینگ‌های شهر اولویت اصلی شورا است

وی در خصوص وضعیت پارکینگ‌های سطح شهر همدان نیز یادآور شد: ساماندهی پارکینگ ‌های سطح شهر یکی از مسائل اصلی و دارای اولویت شورای شهر همدان است که باید جلساتی برگزار و وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.

گردان با بیان اینکه این وضعیت پارکینگ‌های شهر همدان نیازمند ورود جدی و ساماندهی است، عنوان کرد: گرفتن نرخ اضافه از مردم در این پارکینگ‌ها به نام شهرداری همدان تمام می‌شود که باید این روند اصلاح شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار