رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
  • کد خبر : 4015
  • چاپ خبر : تامین محلی مناسب برای دستفروش ها نیازمند توجه شهرداری است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه تعامل مطلوبی بین نیروی انتظامی و شورای شهر و شهرداری وجود دارد عنوان کرد: نیروی انتظامی دست فروشان را از سطح شهر جمع آوری می کند، اما انتظار داریم شهرداری محلی مناسب برای ساماندهی این اقشار در نظر بگیرد.

به گزارش شورانیوز از اراک ،  در صحن علنی شورای شهر اراک با بیان اینکه جرائم استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته، گفت: در ۹ ماه سال جاری ۶ تن و ۲۵۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش کشف داشته ایم.

وی عنوان کرد: از این میزان کشف در استان دو تن و ۱۱ کیلوگرم در شهرستان اراک بوده که در این شهرستان نیز افزایش ۵۸ درصدی کشف را داشته ایم.

فرماندار انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در مدت مذکور همچنین ۱۲ هزار نفر در خصوص اعتیاد و مواد مخدر در این استان دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دستگیری داشته ایم.

عزیزی بیان کرد: همچنین در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۲۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک درصد نزاع های جمعی و ۴۹ درصد نزاع های فردی در استان کاهش یافته است عنوان کرد: وقوع سرقت در شهرستان اراک در مدت مذکور سه درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی افزود: تصادفات رانندگی در مدت مذکور در استان چهار درصد افزایش یافته که شامل ۶ هزار و ۳۴۵ فقره بوده اما، آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی پنج درصد کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز با بیان اینکه اجرای طولانی مدت طرح های شهری یکی از نکات مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ۱۷ نقطه حادثه خیز در شهرستان اراک وجود دارد که در این مدت ۴۱۵ حادثه رانندگی در این مناطق رخ داده است.

ابوالفضل امیدی در رابطه با دست فروشان عنوان کرد: وجود دست فروشان علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا می کند در وقوع حادثه رانندگی نیز تاثیر دارد.

وی تاکید کرد: ساماندهی صنوف مزاحم، یکسان سازی سرعت گیرها، جداسازی خطوط ویژه، انتقال پنجشنبه و جمعه بازارها به نقاط مناسب، مکانیزه شدن ۸۰ درصد پل های عابر پیاده و افزایش تابلوهای جهت نما در اراک امری ضروری است. فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کاشت درختان مثمر در بلوارها، تاریکی معابر و نبود پارکینگ برای خودروهای سنگین، نصب تابلوهای وسیع تبلیغات در بلوارها از جمله مشکلاتی است که با تعامل مدیران شهری باید رفع شود.

رییس پلیس مواد مخدر استان نیز با بیان اینکه گسترش مواد مخدر از توطئه های استکبار جهانی با هدف ضربه زدن به ارزش های اسلامی و اخلاقی است، گفت: اعتیاد یکی از اولویت های مهم در بحث آسیب های اجتماعی است که در بروز دیگر آسیب های اجتماعی نقش دارد.

احمدرضا چگنی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته باشند عنوان کرد: انتظار داریم شهرداری در زمینه ایجاد مکان هایی برای غربالگری و نگهداری معتادین تعامل داشته باشد.

رییس شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی همه مسئول هستند، گفت: شناسایی گروه های در معرض اسیب، افزایش نشاط اجتماعی شهروندان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این جلسه توافق مابین تعاونی کارکنان نیروی انتظامی و شهرداری اراک بر مبنای میزان مبلغ واریزی پرداخت شده توسط نیروی انتظامی در سال ۸۹ مورد بررسی قرار گرفت

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار