رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
  • کد خبر : 3951
  • چاپ خبر : استفاده ازتمام پتانسیل شهر برای برگزاری  مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام

‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شیراز گفت: تمام پتانسیل شهر برای برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام بسیج می‌شود.

‌به گزار‌ش شورانیوز از شیراز ،‌ محمدرضا هاجری امروز در نشست مشترک کمسیون فرهنگی شورای اسلامی و اعضای دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام،‌ این عنوان را بین‌المللی و فرصتی بی‌نظیر برای معرفی شیراز و ایران دانست.

هاجری با اشاره به اهمیت این موضوع برای شهر شیراز افزود: بخشی از اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص کسب این عنوان و مراسم افتتاحیه بر عهده شهرداری است.

او از اجرای برنامه‌های مختلف در این افتتاحیه خبر داد و بر لزوم استفاده مطلوب‌تر از فرصت پایتختی جوانان جهان اسلام برای معرفی داشته‌ها و توانمندی‌های شیراز تاکید کرد.

نایب رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز‌ نیز با تاکید براینکه در فرصت یک ساله پایتخت جوانان جهان اسلام می‌توان بسیاری از کم کاری‌های گذشته را جبران کرد، گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مربوط به این عنوان خصوصا در حوزه هماهنگی و اجرا ‌برعهده اداره کل ورزش و جوانان است، اما همه باید به این باور برسیم که برای به دست آوردن جایگاه واقعی شیراز در عرصه نیاز به همراهی و همکاری است.

مختاری، وحدت و همدلی بین مسئولان و دستگاه‌های مختلف و یاری گرفتن از نهادهای مردمی را بسیار ضروری دانست.

دبیر اجرایی شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام نیز این فرصت را موثر بر تسریع روند توسعه شیراز دانست.

علی رضایی یکی ازاهداف دبیرخانه پایتخت جوانان جهان اسلام پس از انجام برنامه‌های مربوط به این عنوان در سال ۲۰۱۷ را معرفی شهر شیراز به عنوان یک جهانشهر عنوان و خاطرنشان کرد: برای تحقق این ایده می بایست تمام دستگاه‌ها همدل و هم صدا شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، فرصت یکساله پایتختی جوانان جهان اسلام را فرصت مناسبی برای  توسعه ارتباطات ورشد آگاهی جهانی شهروندان شیرازی خصوصا جوانان این شهر دانست و افزود: این اتفاق می‌تواند به استحکام جامعه شهروندی شیراز در عرصه جهانی کمک کند.

رضایی در ادامه ‌به نقش تشکل های مردم نهاد در تحقق یک جامعه مدنی توسعه یافته اشاره و خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از برنامه‌های مربوط به پایتختی جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بر عهده سمن‌های زیر مجموعه معاونت جوانان اداره ورزش و جوانان است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار