رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر : 3940
  • چاپ خبر : شیراز در جمع آوری معتادان متجاحر موفق نبود

نائب رییس خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به موفقیت تبریز در جمع آوری معتادان متجاحر از سطح شهر گفت: این طرح در سال ۹۲ در شیراز مصوب شد.

به گزارش شورا نیوز از شیراز، نائب رییس خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به موفقیت تبریز در جمع آوری معتادان متجاحر از سطح شهر گفت: این طرح در سال ۹۲ در شیراز مصوب شد.

محمد حق نگر افزود: اگر تبریز برای این طرح ۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت شورای اسلامی شهر شیراز با اختصاص ۷ میلیارد تومان مراکزی برای اسکان این معتادان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم که با تصویب طرح و اختصاص بودجه در این طرح موفق نشده ایم و اکنون در، بافت تاریخی شیراز و اطراف شورای شهر شیراز همچنان شاهد حضور معتادان متجاحر هستیم.

حق نگر معتقد است: اگر چه در ارایه این طرح پیشگام بوده ایم اما شانس خود را برای اجرای موثر طرح از دست داده ایم و باید در جستجوی عواملی باشیم که اجرای این طرح را ناموفق گذاشت

 

در اختصاص بودجه به ورزش جوانان باید تغییر رویه دهیم

در ادامه یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز عدم توجه به ورزش در استان گفت: تنها عامل عدم موفقیت در این زمینه بی توجهی به تصویب بودجه برای ورزش جوانان است.

سید کمال پاک فطرت افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در اختصاص بودجه به ورزش جوانان باید تغییر رویه دهد تا ضمن ایجاد فضای سالم برای جوانان از گرایش آنها به اعتیاد کاسته شود و معتادان نیز به ورزش کردن تشویق شوند.

 

حفظ حجاب هنوز یک امر ذاتی برای انسان است

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ۱۷ دیماه گفت: این روز طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان است که برای فراهم شدن زمینه سلطه غرب بر ایران انجام شد.

غلام مهدی حق دل ادامه داد: در آن زمان با این بهانه که زنان با حجاب نمی توانند در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند چادر را از سر زنان برداشتند اما اکنون که صد سال از آن زمان می گذرد شاهد هستیم که هنوز حفظ حجاب یک امر ذاتی در انسان است.

وی با ابراز رضایت از مشارکت زنان انقلاب اسلامی ایران در عرصه های علمی و اجتماعی بیان کرد: زنان ما دوش به دوش مردان در جامعه حاضرند و به سمت قله های افتخار پیش می روند.

حق دل تاکید کرد: بانوان ما با حفظ حجاب خود حتی در عرصه های ورزشی افتخار می آفرینند.

وی معتقد است: حجاب در واقع به معنای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است.

وی با اشاره به وصیت شهیدان انقلاب اسلامی ایران گفت: شهیدان ما سرخی خونشان را به سیاهی چادر خواهرانشان امانت داده اند و باید آن را حفظ کرد.

وی در پایان افزود: شهرداری شیراز  برای ترویج حجاب و عفاف باید نسبت به انجام فعالیت های فرهنگی اهتمام داشته باشد و این مهم را در دستور برنامه های اساسی و مهم خود قرار دهد.

 

جشن بهار نارنج در باغ دلگشای شیراز برند شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز رضایت از برگزاری جشنواره بهار نارنج در شیراز از اردیبهشت امسال گفت: شیراز از ظرفیت تاریخی در زمینه رویش درخت نارنج و بهار نارنج برخوردار است.
محمدرضا هاجری افزود: برگزاری این جشنواره باید به صورت یک برند در شیراز دربیاید و هر سال در اردیبهشت ماه برگزار شود.
وی با تاکید بر ظرفیت باغ دلگشای شیراز در فصل اردیبهشت بیان کرد: این باغ در این فصل سال آکنده از عطر بهارنارنج است که باید مورد استفاده موثر قرار بگیرد.
وی معتقد است: این جشنواره باید از برنامه های اصلی هفته شیراز باشد و به صورت مرکزی در شیراز برگزار شود اما همزمان در روستاها و شهرستان های استان که دارای این ظرفیت هستند نیز برگزار شود.
هاجری تاکید می کند: شهرداری نیز باید کاشت درخت نارنج در معابر شهری را در اولویت کاری خود قرار بدهد تا شیراز همچنان با نام بهار نارنج شناخته شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار