رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
  • کد خبر : 3895
  • چاپ خبر : حفظ محیط زیست شهری، اولویت برنامه های خدمات شهری

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، بر اولویت بخشی به حفظ محیط زیست در برنامه های خدمات شهری، تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، علی مدبر با تشریح اقدامات زمستانی این معاونت گفت: تمامی تلاش معاونت خدمات شهری، این بوده که در ارائه خدمات به شهروندان، از روشهای مدرن بهره گرفته و در عین حال، امور فرهنگی را در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در زمان بارش برف، عوامل اجرایی خدمات شهری، با استفاده از تجهیزات ویژه، برف روبی را در اولویت قرار داده اند و در قسمت هایی که میزان برف زیاد است، محلول پاشی انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهردارتبریز، اضافه کرد: نمک پاشی نیز یکی از اقداماتی است که برای برف و یخ زدایی در ذیل برنامه ها قرار دارد، ما به لحاظ رعایت اصول زیست محیطی، از نمک مخلوط با شن به نسبت ۳۰ به ۷۰ استفاده می شود.

مدبر با اشاره به طرح های آتی معاونت در زمینه رفع یخ و برف در معابرنیز، اظهار داشت: رایزنی هایی با پارک علم و فناور دانشگاه تبریز صورت گرفته  تا تحقیقات و بررسی های لازم جهت انتخاب محلول یخ زدا انجام شود و به تدریج از مصرف نمک به سمت استفاده از محلول ها برویم تا میزان تخریب محیط زیست شهری را به حداقل برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اکیپ های حاضر در عملیات خدماتی معاونت پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر اکیپ های خدماتی مناطق ۱۲گانه شهرداری، سازمان خدمات موتوری و دیگر سازمان های معاونت نیز، اکیپ های خود را برای ارائه خدمات به شهروندان بسیج می کنند.

معاون خدمات شهری شهردارتبریز، همچنین، تاکید کرد که معاونت خدمات شهری با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی را فرض می داند و خاطرنشان نمود: شهرداری به عنوان محلی  متمرکز که مستقیما با بیت المال اداره می شود، ظرفیت هایی برای کاهش هزینه ها دارد که به عناون مثال، اگر این اصول را در مصرف انرژی اعمال کنیم، هزینه هایمان نیز کاهش چشمگیری خواهدیافت؛ اما این مهم نیز برای اجرایی شدن به کار کارشناسی نیاز دارد و نمی توان بدون مطالعات و بررسی، وارد این حوزه شد.

مدبر، تفکیک زباله را نیز یکی از مسائل مطرح شده در معاونت خدمات شهری دانست و گفت: در راستای تحقق برنامه های تفکیک زباله در سطح شهر، ضمن تامین زیرساخت ها و امکانات این امر، فرهنگ سازی نیز باید انجام گیرد؛ چرا که ما در این راستا، به مشارکت و همکاری شهروندان نیاز داریم واین همکاری، با وسعت گرفتن آگاهی آنان، گسترده تر می شود.

مدبر در پایان، ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با شهرداری تبریز، تاکید کرد: استفاده از خودروهای عمومی وعدم استفاده از خودرو شخصی به صورت تک سرنشین، انجام معاینات فنی خودروها و رعایت بهداشت بسته بندی در زباله ها، می تواند در کاهش الودگی هوا نیز موثرباشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار