رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
  • کد خبر : 3863
  • چاپ خبر : کاهش آلودگی هوا در توسعه حمل و نقل عمومی

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت های برقی میزان آلودگی هوا را ۲۵ درصد کاهش می دهد،گفت: موثرترین و اثربخش ترین راهکار برای مقابله با آلودگی هوا تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

به گزارش شورانیوز از تهران ، رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس گزارش مراکز تحقیقاتی دنیا که درخصوص آلودگی هوا کار می کنند، موثرترین و اثربخش ترین راهکار برای مقابله با آلودگی هوا تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم و سپس مردم را به این سمت و سو هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: تصمیماتی که برای کاهش آلودگی هوا گرفته می شود، شاهد هستیم که قطعا اثرگذار نیست.

 

حافظی با بیان اینکه زمانیکه محدوده طرح ترافیک را به محدوده زوج و فرد افزایش می دهید، لایه آلاینده را یک لایه عقب تر می برید و اتفاق مثبتی رخ نمی دهد، تصریح کرد: شهروندان با خودروهایشان تا مرز طرح ترافیک می آمدند و با اعمال طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد، آلودگی هوا یک لایه عقب تر می رود.

 

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تصمیم گیری هایی نظیر تعطیلی مدارس در زمان افزایش آلودگی هوا، خانواده ها را مستاصل می کند، اظهارداشت: در چنین شرایطی خانواده ها دچار زحمت مضاعف می شوند به عنوان مثال یکی از شهروندان اظهار می داشت زمانیکه به دلیل آلودگی هوا، مدارس تعطیل می شوند برای مجبور است تا برای جابجایی فرزندش ۱۸ کیلومتر مسافت بیشتر رانندگی کند.

 

حافظی تصریح کرد: موضوع آلودگی هوا جزو فرمول های یک مجهولی نیست که بتوان براحتی بتوان آن را حل کرد بلکه کاهش آلودگی هوا؛ موضوعی چند مجهولی است و باید با دقت بیشتری آن را حل کنیم.

 

وی با اشاره به اقداماتی که در کاهش آلودگی هوا زودتر به نتیجه می رسد، گفت: حذف موتورسیکلت های کاربراتوری، فراهم کردن تسهیلات برای تولید کننده و خریدار، ایجاد خط تولید موتورسیکلت های برقی به میزان قابل توجهی آلودگی های هوا و صوتی را کاهش می دهد.

 

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: جایگزینی موتورسیکلت های برقی میزان آلودگی هوا را ۲۵ درصد کاهش می دهد.

 

وی با اشاره به تردد ۱۰ هزار دستگاه خودروهای دیزلی در هنگام شب، اظهارداشت: تجهیز خودروهای دیزلی به فیلتر دوده در میزان کاهش آلودگی هوا تاثیر زیادی دارد که متاسفانه دستگاه ها غافل هستند و ثمره آن را در کیفیت هوای شهرها مشاهده می کنیم.

 

حافظی با اشاره به برنامه های بلند مدت برای کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: باید دستگاه های مسئول دور یک میز بنشینند و عزم جدی برای حل مشکل آلودگی هوا داشته باشند، راهکار و فرایند تعریف کنند و آن ها را اجرایی کنند.

 

وی با بیان اینکه همه نهادها و سازمان ها نظیر شهرداری، وزارت نفت، وزارت صنعت و معدن، سازمان محیط زیست در برنامه ریزی برای کاهش آلودگی هوا نقش آفرین هستند، تصریح کرد: بهترین مرجعی که می تواند موضوع کاهش آلودگی هوا را مدیریت و مطالبه کند، شخص رییس جمهور است.

 

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: رییس جمهور در جایگاه حقوقی باید هم از دستگاه های زیرمجموعه کاهش آلودگی هوا را مطالبه کند هم با سایر قوا مرتبط باشد و از آنها بخواهد یعنی در قوه مغننه، قانون های لازم را تصویب کنند و در قوه قضاییه، با عاملین آلاینده های هوا برخورد جدی داشته باشند.

 

حافظی با اشاره به اقدامات منطقه ای و بین المللی برای کاهش آلودگی هوا، گفت: در سطح فرامرزی با روسای جمهور کشورهای همسایه که بخشی از آلودگی ها نشات گرفته از آن مناطق است، نشست های مشترک داشته باشند و راهکارهایی برای کاهش میزان آلودگی هوا با منشا خارجی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار