رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر : 3741
  • چاپ خبر : تأکید ما در شورای شهر بندرعباس اخذ عوارض از همه اصناف و بر اساس عدالت است

عوارض ناچیزی که اصناف در طول سال پرداخت می‌کنند کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت شهر است .

به گزارش شورانیوز از هرمزگان، جمشید رئیسی تختی در دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس بیان کرد: تأکید ما در شورای شهر بندرعباس اخذ عوارض از همه اصناف و بر اساس عدالت است تا بتوانیم به این عوارض به عنوان منبع درآمدی پایدار برای شهر نگاه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۷ هزار واحد صنفی در شهر بندرعباس فعالیت دارند که برخی نیازهای آنان در قالب همکاری‌های مشترک قابل بررسی و رفع است .

رئیسی اظهار کرد: ارتباط میان واحدهای صنفی با شهرداری بندرعباس از گذشته تاکنون وجود داشته و همواره تعامل در این زمینه راه‌های توسعه شهر را دنبال می‌کرده است و با توجه به نیازهای جدید در حوزه شهری، امکان ارتباط هر چه بهتر با اصناف وجود دارد .

وی بیان کرد: حدود ۲۷ هزار واحد صنفی در شهر بندرعباس فعالیت دارند که برخی نیازهای آنها در قالب همکاری‌های مشترک قابل بررسی و رفع بوده و انتقال بخشی از این صنوف به خارج از شهر برای جلوگیری از تراکم واحدهای صنفی ضروری است .

وی  با اشاره به همکاری خوب اصناف با شهرداری در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های جدید در این زمینه ساماندهی فعالیت اصناف و ایجاد امکان رونق شهر با برگزاری برنامه‌های مختلف و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهر با همکاری اصناف و با رویکرد تسهیل‌سازی فرآیند توسعه اقتصادی شهر بندرعباس است که اصناف در این زمینه نقش مهمی دارند .

رئیسی در ادامه گفت: عوارض ناچیزی که اصناف در طول سال پرداخت می‌کنند کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت شهر است و تأکید ما در شورای شهر بندرعباس اخذ عوارض از همه اصناف و بر اساس عدالت است تا بتوانیم به این عوارض به عنوان منبع درآمدی پایدار برای شهر نگاه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم .

وی ادامه داد: کل عوارضی که اصناف در سال به شهرداری پرداخت می‌کنند حدود ۴ میلیارد تومان است و این در حالی است که اجرای یک خیابان جدید در شهر و یا احداث یک تقاطع غیرهمسطح چندین برابر این میزان هزینه برای شهر در بر دارد، بنابراین نگاه اصناف و شهرداری به این همکاری یک نگاه بر پایه همکاری برای توسعه و رونق شهر است تا بتوانیم توسعه اقتصادی را در بندرعباس شاهد باشیم .

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در عین حال بر اهمیت پیگیری منابع جدید و ردیف‌های درآمدی شهرداری بندرعباس تأکید و از واحد درآمد شهرداری بندرعباس خواست تا سرفصل‌های عوارض شهری را محدود به چند آیتم ندانسته و سعی کنند تا در سایر بخش‌های درآمدی نیز فعال شوند .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار