رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر : 3614
  • چاپ خبر : رای رسیدن به جایگاهی ایده آل درمدیریت بحران باید تلاش و مطالعه بیشتری داشته باشیم

نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز گفت: فشار جمعیت، تمرکز کنترل نشده جمعیت در شهرها و تخریب محیط زیست در سال‌های اخیر موجب شده است که مدیریت بحران در شهرهای دنیا، با توجه به آسیب های احتمالی برنامه ریزی شود.

به گزارش شورانیوز ازتبریز ، محمد باقر لطفی گفت: در این راستا، امر مدیریت بحــران سوانح طبیعــی و نحوه دستیابــی به یک سیستم منسجم، همواره باید مد نظر مدیران و مسوولین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبریز شهری زلزله خیز است و سوابق تاریخی آن شاهدی بر این موضوع است تاکید کرد: هرگاه زلزله بخشی از استانمان را درهم کوبیده و خسارات بسیاری را بر پیکر شهرمان تنیده است، و یا بلایای طبعی دیگر سراغمان را گرفته، بحران های ناشی از آن  اتفاق، مشکلات بسیاری را گریبان گیر شهروندان  کرده است.

لطفی تصریح کرد: تجریه سیل ها و زلزله های مختلف درشهرهای کشور نشان می دهد که اگر بادی با سرعت در شهری بوزدو یا بارانی تند ببارد می تواند میلیاردها تومان خسارت مالی بر جای بگذارد و به دلیل اتفاقات قابل پیشگیری جان بسیاری از شهروندان را بگیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تا حدودی توانسته ایم در مقابل اتفاقاتی همچون بارش سنگین برف و باران مدیریتی مناسب و اطلاع رسانی دقیق داشته باشیم و این موضوع جای تقدیر و تشکر از مسئولان شهر بخصوص شهردار تبریز را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اما این موضوع غیر قابل کتمان است که برای رسیدن به جایگاهی ایده آل در زمینه ی مدیریت بحران باید تلاش و مطالعه بیشتری داشته باشیم.

وی فرهنگ سازی برای مقابله با بلایای طبیعی، آموزش های لازم درخضوض مدیریت بحران، رسیدگی و نظارت به نحوه ساخت و ساز ساختمان ها، استفاده از مصالح مرغوب، عدم ساخت برج ها و بلند مرتبه سازی در مناطق پر خطر را از عمده عوامل مورد توجه برای پیشگری از اتفاقات قابل پیش بینی دانست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار