رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر : 3597
  • چاپ خبر : شورا باید به مسائل کلان مدیریت شهری توجه بیشتری داشته باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز از نبود نگاه کلان نگر در شورا به مسائل مدیریت شهری ابراز تاسف کرد.

به گزارش شورانیوز از تبریز، سعید حاجی زاده در حاشیه ی جلسه این هفته ی صحن شورا  گفت: خوشبختانه شاهد پرداخت به موقع حقوق کارکنان بودیم اما شورا باید به مسائل کلان مدیریت شهری توجه بیشتری داشته باشد.
وی افزود: با وجود چنین مشکلاتی شاهدیم که مجلس در جریان بررسی برنامه ی ششم توسعه بسیاری از منابع درآمدی شهرداری را قطع و به واریز آنها به خزانه دولت رای داد که این، مدیریت شهری را به ویژه در کلان شهرها با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
حاجی زاده اضافه کرد: به عنوان مثال با این مصوبه و حذف واریز درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده،  شهرداری تبریز از سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد معادل حدود چهار ماه حقوق کارکنان محروم شد اما متأسفانه کسی واکنش نشان نداد و نمی دهد.
حاجی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه زمزمه هایی در خصوص چنین تصمیماتی شنیده میشد، از مدتها قبل بارها در صحن شورا طرح کردم که با دعوت از نمایندگان تبریز چنین مسائلی را با آنان در میان بگذاریم اما اعضای شورا و هیات رئیسه، اقدامی در این زمینه نکردند.
وی با اشاره به خلف وعده های صورت گرفته در خصوص واریز درآمد حاصل از جرائم رانندگی و فروش مواد سوختی به حساب شهرداری ها گفت: در چنین شرایطی معلوم است که در عمل چیزی از مالیات بر ارزش افزوده عاید شهرداری ها نخواهد شد و با این حساب شهرداری تبریز در این وانفسای کم درآمدی سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر را نیز از دست می دهد.
حاجی زاده تاکید کرد: به نظر من وظیفه ی شورا حاشیه سازی درباره ی مسائلی چون پرداخت حقوق کارکنان شهرداری نیست بلکه باید با نگاه کلان نگر و ایجابی، در پی راه های سازنده، موثر و ریشه ای برای حل مشکلات از جمله ایجاد درآمد های پایدار باشیم.
این عضو شورای سازمان پسماند شهرداری تبریز به مصوبه ی شورا مبنی بر ایجاد کارخانه ی تبدیل زباله به برق اشاره و ابراز امیدواری کرد با ایجاد این کارخانه، علاوه بر تولید برق و درآمدزایی برای شهرداری، ضررهای زیست محیطی دفن زباله هم منتفی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار