رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر : 3566
  • چاپ خبر : ضرورت تعامل بیش‌تر شورای اسلامی شهر و صداسیمای مرکز کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان، مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان و معاونان وی برگزار شد.

به گزارش شورانیوز از کرمان‌ ، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با بیان این‌که یکی از مشکلات کشور، اسراف است، گفت: با توجه به میزان بسیار کمِ بارندگی، برای هر مترمکعب آب، ۱۴۳۵ تومان هزینه می‌شود و مردم به ازای هر مترمکعب آب، ۱۴۰۰ تومان پرداخت می‌کنند، اما علی‌رغم این‌که بارندگی در کشور و به‌ویژه استان کرمان بسیار پایین است، سرانه‌ی مصرف آب ایران از کشورهای اروپایی بالاتر است.
وی افزود: در استفاده از سوخت فسیلی نیز اسراف می‌کنیم؛ چراکه در تقاطع‌ها وقتی چراغ قرمز است، هیچ راننده‌ای حاضر نیست در راستای کاهش مصرف سوخت، خودروی خود را خاموش کند.
مشرفی مصرف برق، روغن، گاز و سایر موارد را در ایران نسبت به بیش‌ترِ کشورهای دنیا بالا دانست و تأکید کرد: رسانه‌ی ملی و صداوسیما باید بیش‌تر در زمینه‌ی صرفه‌جویی و کاهش اسراف فعالیت کند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی (علیه‌السلام) و گرامی‌داشت جان‌باختگان زلزله‌ی بم، به فرارسیدن ۹ دی‌ماه اشاره و از این روز به‌عنوان روز میثاق امت و امام یاد کرد.

 

صداوسیما در زمینه‌ی پسماند فرهنگ‌سازی کند
رییس کمیته‌ی پسماند شورا نیز در این نشست گفت: صداوسیما براساس قانون مدیریت پسماند، باید در زمینه‌ی پسماند فرهنگ‌سازی کند.
مهنوش مؤمنی افزود: در ابتدای دوره‌ی چهارم شورا، از رییس پیشین سازمان صداوسیما قول گرفتیم براساس قانون مدیریت پسماند، صداوسیما برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی پسماند، با شورا و شهرداری همکاری کند که متأسفانه این کار انجام نگرفت.
وی با بیان این‌که معتقدیم هیچ ارگان رسانه‌ای مثل صداوسیما نمی‌تواند در این زمینه فرهنگ‌سازی کند؛ چراکه ارتباط صداوسیما با مردم، بیش‌تر از سایر رسانه‌هاست، گفت: بنابراین، درخواست داریم چون موضوعات مربوط به پسماند با سلامت مردم در ارتباط است و در این حوزه دچار مشکلات زیادی هستیم، صداوسیما در این زمینه با شورا همکاری کند.
مؤمنی فرهنگ‌سازی در رابطه با تفکیک زباله از مبدأ و مخلوط نکردن زباله‌های بهداشتی با زباله‌های عادی را ضروری دانست و گفت: یکی از مشکلات عمده این است که سازمان پسماند شهرداری، زباله‌ها را ساعت ۹ شب جمع‌آوری می‌کند، اما متأسفانه برخی سازمان‌ها و ادارات زباله‌ها را در طول روز بیرون می‌گذرانند.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی شورا نیز گفت: برنامه‌هایی که در حوزه‌ی شهری انجام می‌شود، براساس مصوبات شوراست؛ بنابراین، نمی‌توانیم شهرداری را از شورا تفکیک کنیم.
ویر هم‌چنین از اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شهرداری توسط صداوسیما تشکر کرد.

 

ضرورت برنامه‌سازی در صداوسیما در راستای کاهش متکدیان
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا هم در این نشست گفت: صداوسیما مرکز کرمان باید در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتیِ بومی بیش‌تر فعالیت کند.
صدیقه زاهدی تصریح کرد: حضور متکدیان، امنیت شهر را نیز به خطر انداخته است؛ بنابراین، صداوسیما باید در قالب برنامه‌های مختلف، به موضوع متکدیان بپردازد تا به مردم بفهمانیم به جای کمک مستقیم به متکدیان، کمک‌های خود را به سازمان‌های مربوط اعطا کنند.
وی هم‌چنین به تلاش‌های شهرداری کرمان در رابطه با حذف تبلیغات غیرمجاز از سطح شهر اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه تبلیغات غیرمجاز از سطح برچیده و چهره‌ی شهر نسبت به چهار سال گذشته، متحول شده است.
زاهدی افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز، از تبلیغات نازیبا اثری نبود که صداوسیما نیز در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرد.
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت شورا نیز بر فعالیت بیش‌تر صداوسیما برای شناساندن حقوق شهروندی به مردم تأکید کرد.

 

در برنامه‌های صداوسیما، مسایل فرهنگی در اولویت باشد
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی شورا نیز در این نشست تأکید کرد: باید در برنامه‌های صداوسیما، مسایل فرهنگی در اولویت باشد
رؤیا دیوان‌بیگی افزود: اگر بتوانیم مسایل فرهنگی را در جامعه درست ارایه کنیم، حوادثی مثل حادثه‌ی تلخ فهرج اتفاق نمی‌افتد.
وی تصریح کرد: متأسفانه چنین حوادث تلخی که برخی نیز تیتر روزنامه‌های کشوری می‌شوند، به‌ویژه در زمینه‌ی ورود گردشگر به کرمان تأثیر منفی خواهد داشت.
دیوان‌بیگی هم‌چنین بر پرداختن به مسایلی ازجمله حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، ارزش‌ها و آسیب‌های اجتماعی توسط صداوسیما مرکز کرمان تأکید کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی شورا با بیان این‌که مردم استان و هم‌چنین سایر استان‌ها، از برنامه‌های صداوسیمای کرمان استفاده می‌کنند، گفت: بنابراین، برنامه‌های صداوسیما مرکز کرمان، باید جامع و به‌روز باشد تا جوانان را جذب و اوقات فراغت جوانان را پُر کند.
دیوان‌بیگی افزود: پخش برنامه‌های متنوع و مطلوب از صداوسیما، جوانان را از ماهواره و مضرات آن دور خواهد کرد.
وی هم‌چنین با بیان این‌که اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم هستند، بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شورای اسلامی شهر کرمان از طریق صداوسیما تأکید کرد.
دیوان‌بیگی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا خبرهای مهم شورا، در بخش‌های خبری صداوسیما به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به تلاش‌های شهردار و فعالیت‌های شهرداری کرمان در این دوره گفت: مردم باید از تلاش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان اطلاع پیدا کنند.

ضرورت پوشش اخبار شورا توسط صداوسیما
علی منصوری عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر پوشش اخبار شورا توسط صداوسیما تأکید کرد.
علی منصوری با بیان این‌که شهر کرمان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، گفت: پروژه‌های زیادی با همکاری اعضای شورا و تلاش شهردار کرمان، تأمین‌اعتبار و اجرا می‌شود که این تلاش‌ها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی افزود: صداوسیما متعلق به مردم است، اعضای شورای اسلامی شهر هم، نمایندگان مردم هستند؛ بنابراین، لازم است مصوبات و جلسات شورا توسط صداوسیما پوشش داده شود.
منصوری با بیان این‌که شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان، علی‌رغم نبود بودجه، هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌اند که در دست اجراست، تأکید کرد: بنابراین، صداوسیما باید توجه بیش‌تری نسبت به فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان داشته باشد.

 

صداوسیما مردم را نسبت به پرداخت عوارض شهرداری ترغیب کند
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست بر فعالیت بیش‌تر صداوسیما برای حضور مردم در برنامه‌های ۹ دی تأکید کرد.
فتح‌الله مؤیدی، ۹ دی را در تاریخ جمهوری اسلامی بسیار مهم خواند و خطاب به مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان تأکید کرد: تلاش کنید تا حضور مردم در آیین ۹ دی، چشم‌گیر باشد.
وی هم‌چنین از پوشش ندادن اخبار شورا توسط صداوسیما گلایه کرد و گفت: گاهی از صداوسیما خبرهایی اعلام می‌شود که چندان اهمیتی ندارند، اما شورای اسلامی شهر کرمان در جلسات طولانی، مصوبات مهمی به تصویب می‌رساند که علی‌رغم این‌که اخبار این جلسات و مصوبات از طریق روابط‌عمومی شورا به صداوسیما فرستاده می‌شود، اما متأسفانه پخش نمی‌شود.
رییس کمیسیون بودجه شورا بر ترغیب مردم برای پرداخت عوارض مختلف شهرداری و بهای خدمات شهری نیز تأکید کرد و گفت: بودجه‌ی شهرداری از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، تأمین می‌شود و این درحالی است که شهروندان بدهی زیادی به شهرداری دارند؛ بنابراین، صداوسیما باید در این زمینه با شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کند تا مردم نسبت به پرداخت عوارض شهرداری و بهای خدمات شهری ترغیب شوند.

 

آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی فرهنگ شهرنشینی ضرورت دارد
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز بر همکاری صداوسیما مرکز کرمان با شورا و شهرداری در راستای آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی فرهنگ شهرنشینی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده گفت: صداوسیما باید در راستای افزایش آگاهی مردم در زمینه‌ی مسایل مربوط به شهرنشینی از جمله در حوزه‌ی ترافیک، به شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان کمک کند.
وی افزود: اگر سطح آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف شهری افزایش پیدا کند، مشارکت بیش‌تری با شورای اسلامی شهر و شهرداری خواهند داشت.
حجت‌الاسلام ربانی‌زاده ادامه داد: باید به‌گونه‌ای کار شود که به‌طور مثال وقتی موضوع پرداخت عوارض مطرح می‌شود، مردم احساس کنند پرداخت عوارض، موجب سرعت‌بخشیدن به تکمیل پروژه‌ها و زیبایی شهر می‌شود.
وی با بیان این‌که مسئولان واحد خبر صداوسیما اعلام می‌کنند اخبار شورا ارزش خبری ندارد، گفت: قطعأ برخی از اخبار شورا ارزش خبری دارد و مردم باید بدانند مشکلات آن‌ها در شورا پی‌گیری می‌شود.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: اطلاع‌رسانی اخبار شورای اسلامی شهر، تأثیر زیادی بر همکاری مردم با شهرداری دارد.
وی بر پوشش خبری اقدامات عمرانی شهرداری نیز تأکید کرد و گفت: روزانه در مناطق چهارگانه، فعالیت‌های عمرانی زیادی در دست اجراست و به‌طور مثال در زمینه‌ی آسفالت معابر، فعالیت مطلوبی شده که این خدمات باید اطلاع‌رسانی شود.
حجت‌الاسلام ربانی‌زاده هم‌چنین با بیان این‌که علی‌رغم تهاجم فرهنگی گسترده، صداوسیما در این زمینه خوب عمل کرده است، تأکید کرد: باید در این زمینه بیش‌تر تلاش شود.
وی افزود: هم‌چنین انتظار داریم به ایثار و فداکاری شهدای حرم بیش‌تر پرداخته شود تا مردم متوجه شوند امنیتی که داریم، به‌واسطه‌ی جان‌فشانی‌های این عزیزان است.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان بر پرداختن به حماسه‌ی ۹ دی نیز تأکید کرد و گفت: برخی عناصر و افرادی که گرایش مثبت به فتنه‌گران دارند، می‌خواهند غبار خیانت را از چهره‌ی فتنه‌گران بزدایند؛ بنابراین، باید جلوی زدودن خیانت از چهره‌ی فتنه‌گران گرفته شود.
یوسف جعفری دیگر عضو شورا نیز گفت: خدماتی که توسط شهرداری به مردم ارایه می‌شود، در واقع خدمات شورای اسلامی شهر است.
وی افزود: تمام همکاران در شورا در جلسات متعدد برای فعالیت‌های مختلف عمرانی برنامه‌ریزی می‌کنند و نتیجه‌ی آن در شهر دیده می‌شود که باید این خدمات، بیش‌تر به مردم اطلاع‌رسانی شود.

 

افزایش نشاط و شادابی مردم با اطلاع‌رسانی فعالیت‌های عمرانی
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: اطلاع‌رسانی در رابطه با عمران و آبادنی شهر موجب نشاط و شادابی مردم می‌شود.
زهرا لری شوراها را حلقه‌ی وسط و پلی بین مردم و مدیریت شهری دانست و گفت: اگر فعالیت‌هایی که در راستای عمران و آبادانی شهر می‌شود، به مردم منعکس شود، امید، نشاط و شادابی بین مردم بیش‌تر می‌شود و روحیه‌ی افسردگی که در بین مردم کرمان وجود دارد، کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: بیان مسایلی ازجمله توسعه و نگه‌داری فضای سبز، همکاری مردم در رابطه با جمع‌آوری زباله و هم‌چنین زیباسازی شهر توسط صداوسیما، می‌تواند به مشارکت بیش‌تر مردم با شهرداری کمک کند.
لری هم‌چنین گفت: زحمتی که صداوسیما در رابطه با تولید برنامه‌ها متحمل می‌شود، می‌تواند از هزینه‌های مضاعف و اسرافی که در جامعه می‌شود، پیش‌گیری کند.
لری جای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های طنز در صداوسیما مرکز کرمان را نیز خالی دانست و گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد در این سال‌ها هنرمندی که بتواند در زمینه‌ی ساخت برنامه‌های طنز فعالیت کند، در صداوسیمای کرمان شکل نگرفته است.
رییس کمیسیون مسایل کلان‌ِ شهر شورا نیز فعالیت‌های صداوسیما در زمینه‌ی شناساندن نقاط گردشگری استان را بسیار قابل توجه دانست.
منصور ایرانمنش افزود: شناساندن فرهنگ عامیانه‌ی کرمانی نیز از دیگر اقدامات مطلوب صداوسیمای مرکز کرمان است.
سعید گیلانی دیگر عضو شورا نیز در این نشست پیش‌نهاد تشکیل کارگروه اجتماعی و اقتصادی با حضور اعضای شورا و مدیران صداوسیما را ارایه کرد.
وی افزود: چون صداوسیما امکانات محدودی دارد، باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به‌گونه‌ای به‌طور مشترک فعالیت کنیم تا به‌طور مثال اگر درباره‌ی پرداخت عوارض توسط مردم برنامه‌ای ساخته و پخش می‌شود، در صورت پرداخت عوارض بیش‌تر از سوی مردم، درصدی به صداوسیما نیز پرداخت شود.

 

هیچ محدودیتی در انعکاس اخبار شورا وشهرداری نداریم
مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که علاقه‌مندیم شهر و استانی آباد داشته باشیم، گفت: آرزوی ما این است خدمات به‌طور فراوان به همه‌ی هم‌شهریان برسد و هیچ گلایه‌ای هم نباشد و اگر بخشی از این آرزو هم تحقق پیدا کند، خدا را شاکریم.
علی‌رمضانی افزود: هیچ محدودیتی در انعکاس خدماتی که به مردم داده می‌شود، نداریم؛ چراکه شورای اسلامی شهر را یک نهاد عام‌المنفعه می‌دانیم که به مردم خدمت می‌کند.
وی با اشاره به حادثه‌ی زلزله‌ی بم و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی درگذشتگان این حادثه گفت: امروز از شهر بم، با سه شبکه‌ی سراسری ارتباط داشتیم که البته کاری خسته‌کننده، اما لذت‌بخش است؛ چراکه فعالیت‌های صداوسیما مرکز کرمان در دوسه روز گذشته در بم، حادثه‌ی تلخ کشتار فهرج را تحت‌الشعاع قرار داد و تمام تبعات تلخ آن حادثه را از بین برد.
مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان با بیان این‌که آرزو داریم همیشه خبرهای خوب و مثبت از استان پخش شود، گفت: علی‌رغم این‌که گاهی صاحبان خبرهای منفی فشار می‌آورند تا خبرهای قتل، گروگان‌گیری و کشفیات مواد مخدر را پخش و مخابره کنیم، سعی می‌کنیم این کار را انجام ندهیم؛ چراکه به وجهه‌ی استان لطمه می‌زند.
وی به همکاری‌های صداوسیما مرکز کرمان با شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: از دوره‌های قبل تاکنون، همواره صداوسیما با شهرداری در انتشار اخبار مهم و پروژه‌های شهری، همکاری داشته است.
علی‌رمضانی درباره‌ی نحوه‌ی برنامه‌سازی در صداوسیما مرکز کرمان، به همکاری یک‌صد طلبه‌ی حوزه‌های علمیه با صداوسیما اشاره کرد و گفت: این تعداد طلبه‌های حوزه‌های علمیه‌ی کرمان، در قالب گروه معارف، به تهیه‌کننده‌های تمام برنامه‌ها وصل شده‌اند و هر کدام از این افراد پس از پخش برنامه‌ها، تذکرات لازم را به تهیه‌کننده‌ها ارایه می‌کنند.
وی از اعضای شورای اسلامی کرمان نیز خواست تلویزیون ببینند و رادیو گوش کنند و نظرات خود را درباره‌ی برنامه‌هایی که از صداوسیما پخش می‌شود، ارایه کنند.
علی‌رمضانی از پخش بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه در رابطه با اقتصاد مقاومتی از صداوسیما مرکز کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه یک تله‌فیلم، چند مستند بسیار خوب و گزارش‌های خبری تولید و پخش شده است.
مدیرکل صداوسیما مرکز کرمان به فعالیت این سازمان در زمینه‌ی گردشگری هم اشاره کرد و گفت: ادعا داریم اگر امروز مردم قلعه‌گنج را می‌شناسند، به‌دلیل فعالیت رسانه است.
علی‌رمضانی جایگاه استان کرمان را در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مناسب ندانست و تأکید کرد: باید در این رابطه چاره‌ای بیندیشیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: صداوسیما در شش محور برنامه‌سازی دارد که ۶۰ درصد تولیدات را تشکیل می‌دهد و از آن جمله، برنامه‌سازی در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
مدیرکل صداوسیما با بیان این‌که اگر یک روز صداوسیما نباشد، فضاهای مجازی با اخبار کذب، آرامش مردم را به هم می‌زنند، گفت: ما به‌عنوان یک رکن، در تلاش هستیم تا کار خود را به درستی انجام دهیم.
در این نشست هم‌چنین وضعیت کشتارگاه کرمان پس از واگذاری آن به بخش خصوصی، مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار