رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
  • دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
  • کد خبر : 3557
  • چاپ خبر : اجرایی نمودن پیگیری شهروندان از اموارات و مطالبات خود به صورت الکترونیکی

جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه با بررسی روشهای مناسب جهت عملیاتی نمودن پیگیری شهروندان از اموارات و مطالبات خود  به صورت الکترونیکی و ارائه خدمات  مطلوب مجموعه مدیریت شهری به شهروندان برگزار گردید

به گزارش شورانیوز از ارومیه ، جلسه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور با حضور اعضای کمیسیون و  تیز کار معاون اداری مالی شهرداری وجعفری مسئول امور شوراها در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید که اعضاء حاضر ضمن بحث و گفتگو به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مسائل مطروحه پرداختند . 

محمد خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حاضرین با حدیثی از حضرت عیسی (ع)با مضمون راست مى گویمتان : اى دنیا پرستان! چگونه کسى که شهوتش به دنیا نکاهد و رغبتش از آن نگسلد ، به آخرت دست یابد؟! راست مى گویمتان : خوشا بر آنان که پاره اى از شب را به عبادت برمى خیزند ! آنان اند که نور پیوسته را به میراث مى برند. راست مى گویمتان : نخست به دور کردن بدى بپردازید و آن گاه به جستجوى نیکى برآیید تا شما را سود بخشد ؛ زیرا اگر نیکى را با بدى گِرد آورید ، نیکى سودتان ندهد. راست مى گویمتان : . . . پیکرهاى شما چه سودتان بخشد که از آنها شگفت زده شوید ، در حالى که دل هایتان تباه باشد ؟! و شما را چه سود که پوست هایتان را پاکیزه کنید ، در حالى که دل هایتان چرکین باشد؟! راست مى گویمتان : هر کلمه بدى که امروز بگویید ، فردا ، به قیامت ، پاسخش را مى شنوید. واى بر شما اى بندگان دنیا! سجده گاه هاى پروردگارتان را زندانِ پیکرهاى خود سازید ، و دل هاى خود را خانه تقوا کنید و آنها را جایگاه شهوت ها قرار ندهید. راست مى گویمتان : یک ستایش دروغین و یک بیزارنمایى از دین ، بى گمان ،  سرآمدِ بدى هاى شناخته شده است. راست مى گویمتان : گناهان کوچک و به چشم نیامدنى از دام هاى شیطان اند . شیطان ، آنها را به دیده شما خُرد (و ناچیز) مى نمایانَد ، چندان که گِرد مى آیند و فزون مى شوند و شما را فرا مى گیرند. راست مى گویمتان : شرافتِ آخرت را در نمى یابید ، مگر به ترک آنچه [در دنیا] دوست مى دارید. هر که بتواند ستمکارى را از ستم منصرف کند و چنین نکند ، خود نیز چون همان ستمگر است. هر که ببیند برادرش خطایى مى کند و او را از سرانجامش برحذر ندارد تا گناه او را فرا گیرد ، از شرکت در گناه او برى (و ایمن) نیست. هر که فروتنى نکند ، خدایش پست کند ، و هر که براى خدا فروتنى کند ، خدایش برافرازد. راست مى گویمتان : به راستى که زراعت ، در دشت خاکىِ هموار مى روید ، نه بر سنگلاخ . همچنین حکمت در دلِ فروتن پرورش مى یابد و در دلِ متکبّرِ زورگو پرورش نمى یابد. من به شما مى گویم : با آن که از شما گسسته ، بپیوندید ، و به آن که از شما دریغ ورزیده ، عطا کنید ، و به آن که با شما بدى کرده ، نیکى کنید ، و به آن که دشنامتان داده ، سلام گویید ، و با آن که به دشمنى با شما برخاسته ، انصاف ورزید. به عیب هاى مردم چون ارباب منگرید ؛ بلکه در عیب هاى آنان چون بنده مردمان بنگرید. از یک بار نظر کردن ناروا هم بپرهیزید ؛ زیرا [همان یک نظر آلوده ، بذرِ ]شهوت را در دل بکارد و همین براى صاحبش بس که به فتنه گرفتار آید.به آنچه مى خواهید ، نمى رسید ، مگر با ترک آنچه به آن شهوت دارید. اى دانش پژوه! دانشمندان را براى دانششان بزرگ دار و ستیزه با آنان را کنار بگذار ، و نادانان را به سبب جهلشان کوچک شمار ، ولى ایشان را از خود مران ؛ بلکه به خویش نزدیک کن و به ایشان ، دانش بیاموز. همچنان که از مردم در عیان شرم دارید ، از خداوند در نهان شرم بدارید. اى بندگان دنیا! مثَل شما چون چراغ باشد که به مردم روشنایى دهد ، امّا خود را بسوزانَد . اى بندگانِ بد! مردم را با بدگمانى سرزنش مى کنید و خویشتن را با یقین [به عیبِ خود] سرزنش نمى کنید؟ آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل پور رئیس کمیسیون نظارت دستور جلسه این هفته کمیسیون را بررسی  نامه های ارجاع شده واجرایی نمودن  پیگیری شهروندان از اموارات و مطالبات خود  به “صورت الکترونیکی”  اعلام کرد.

این مقام مسئول هدف شورای شهر از اجرایی نمود  طرح الکترونیکی در سال ۹۶ پیگیری مطالبات شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری و از منازل خود امکان پیگیری امور و مطالبات خود به صورت الکترونیکی  را داشته باشند.

  در پایان مقرر گردید جهت مطالعات و کار کارشناسی ونیز فراهم سازی زیرساخت لازم در شهرداری ، تا آخر سال بررسی و از اول سال ۹۶ به مرحله اجرا درآید و نیز مقرر گردید از سازمانها و مجموعه شهرداری  هر روز یکشنبه بازردید بعمل آید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار