رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
  • کد خبر : 3538
  • چاپ خبر : مطالبه گری از مسئولان برای ایجاد اشتغال در حاشیه شهر
دربازدید دانشجویان دانشگاه آزاد از حاشیه شهر تاکید شد:

مطالبه گری از مسئولان برای ایجاد اشتغال در حاشیه شهر

جمعی از دانشجویان کانون مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد بر لزوم توجه به اشتغالزایی برای حل مشکلات حاشیه شهر تاکید کردند.

به گزارش شورانیوز از مشهد، جمعی از دانشجویان کانون مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همراه انتظاری هروی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد از حاشیه شهر بازدید کردند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این بازدید اظهارکرد: اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه ای را نسبت به موضوعات حاشیه شهر داشتند که در همین راستا کمیسیون ویژه رسیدگی به مناطق کم برخوردار مشهد نیز در شورا ایجاد شد.
انتظاری افزود: طی این سال های تصمیمات خوبی برای رفع کمبود ها در حاشیه شهر گرفته شده و پروژه های زیادی نیز به اجرا درآمده است البته حجم اقداماتی که باید در این مناطق به انجام برسد بسیار بالا بوده و شهرداری به تنهایی توان و بودجه انجام همه این اقدامات را ندارد.
وی افزود: جدای از ایجاد زیرساخت های شهری از جمله فضای سبز و اجرای شبکه جمع آوری آب های سطحی که در این مناطق در حال انجام است، اقدامات دیگری نیز در راستای افزایش رضایت مندی ساکنان این مناطق به انجام رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه بیکاری و معضل اعتیاد دو مشکل بزرگ در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد است بیان کرد: اگر بتوانیم برای این دو موضوع راه حلی پیداکنیم توانسته ایم بسیاری از آسیب های اجتماعی این مناطق را از میان برداریم.
انتظاری خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری نیروی انتظامی و بسیج با فروشندگان مواد مخدر برخورد های شدیدی انجام شده و حتی برخی منازل فروش مواد مخدر نیز تخریب شده است و حاشیه کال دروی نیز که محل تجمع معتادان و کارتن خواب ها بوده پس از بهسازی به پارک خطی تبدیل شده است.
وی گفت: در حوزه اشتغال در حاشیه شهر نیز اقداماتی به انجام رسیده که از آن جمله می توان به راه اندازی چندین مرکز کارآفرینی و حمایت از کارگاههای کوچک دراین مناطق اشاره کرد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به عزم جدی شهرداری بر حل مشکل کشف رود و جلوگیری از راه سازی فاضلاب در این رودخانه تصریح کرد: در این راستا با همکاری شرکت آب منطقه ای اقدامات خوبی در کشف رود به انجام رسید و شهرداری اعتبار قابل توجهی را نیز به این امر اختصاص داد.
انتظاری تاکید کرد: البته دولت نیز قرار بود در این بخش بودجه ای را اختصاص دهد و رئیس جمهور در سفر استانی به مشهد نیز وعده آن را داده بود که متاسفانه این مهم محقق نشد.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفت برای اتقاء فرهنگ شهروندی در محلات حاشیه شهر اشاره و خاطرنشان کرد: در این مناطق چند کار مهم در دستور کار قرار دارد که شامل ساخت مساجد به همراه کتابخانه، کانون فرهنگی و پایگاه بسیج بوده و علاوه بر آن ایجاد چند فرهنگسرا و ساخت چند سالن ورزشی با همکاری نیروی مقاومت بسیج نیز به انجام رسیده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اجرای خط دوم قطارشهری در محدوده بلوار دوم طبرسی گفت: اجرای این خط نیز کمک بزرگی در خدمت رسانی به شهروندان ساکن در حاشیه شهر است.
مطالبه گری وظیفه دانشجویان است
مسئول کانون مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهر مشهد نیز در این بازدید گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانشجویان باید روحیه مطالبه گری داشته و رفع کاستی ها را از مسئولان مطالبه کنند.
سمرقندی افزود: در این راستا بازدید های مختلفی از مناطق و سازمان هایی که مردم مشکلات بیشتری با آنها دارند، برنامه ریزی شده تا در کنار آشنایی دانشجویان با این مناطق، مطالبه گری نیز دنبال شود.
وی تاکید کرد: در بازدید که از حاشیه شهر داشتیم موضوع اشتغال یکی از دغدغه های مهم جوانان ساکن در این مناطق بود که اشتغالزایی در حاشیه شهر به عنوان یک مطالبه دانشجویی را از مسئولان مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار