رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : 3498
  • چاپ خبر : مشکلات طرح جامع تبریز باید به دست شورای شهر حل شود

مشکلات طرح جامع تبریز باید به دست شورای شهر بررسی و حل شود، در غیر اینصورت تا ۲۰ سال آینده نیز کس دیگری نمی‌تواند آن را حل کند.

به گزارش شورانیوز از تبریز ایرج شهین باهر، اظهار کرد: کار بر روی طرح جامع تبریز از حدود چهار پنج سال پیش آغاز شده و مشکلات زیادی را نیز حل کرده، ولی به لحاظ اینکه این طرح به عنوان سند جامع شهر تبریز است، باید به صورت اساسی مورد بازنگری قرار گیرد تا حتی یک درصد از آن هم ناقص نباشد.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات این طرح می‌توان به اراضی ۶۵۰ هکتاری بین باسمنج و تبریز اشاره کرد که باید با ارائه راهکارهایی جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی در آن نواحی گرفته شود.

شهین باهر تاکید کرد: در این طرح کنارگذر شمالی شهر حذف شده که باید احیا شود، زیرا اتوبان پاسداران الان به یک خیابان شهری تبدیل شده که حجم ترافیک در آن بالا است.

وی با اشاره به موقعیت خط راه آهن تبریز گفت: در حالیکه بهترین موقعیت برای توسعه، جنوب تبریز است ولی خط راه آهن نوعی مانع توسعه به شمار می‌آید همانگونه که در غرب تبریز نیز مانع شده است، بنابراین مسیری که در طرح جامع برای خط راه آهن درنظر گرفته شده، باید تغییر کند.

این عضو شورای شهر در خصوص کاربری های عمومی نیز اضافه کرد: ما در تبریز در حالت کلی فقر اماکن عمومی نظیر اماکن ورزشی، پزشکی و غیره را داریم، و در این راستا باید اراضی جنوب تبریز بیشتر تبدیل به کاربری‌های عمومی شود.

وی یادآور شد: عدم الحاق روستاهای اطراف تبریز نظیر سردرود، باسمنج و چاوان که عملاً داخل تبریز هستند و خدمات خود را از تبریز می‌گیرند، موجب می‌شود که در ۲۰ سال آینده این مناطق تبدیل به مناطق حاشیه نشین شوند، در حالیکه می‌توانند نقش مهمی در توسعه تبریز ایفا کنند، چون نزدیکترین محل به تبریز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح برای حاشیه نشینی در شمال تبریز که یک چهارم جمعیت در آن زندگی می‌کنند، طرح یا پیشنهاد خاصی پیش بینی نشده تا معضل حاشیه نشینی در آن‌ها اصلاح شود.

شهین باهر عنوان کرد: تبریز در اوایل قبل از انقلاب از لحاظ رده مساحت و جمعیت که جز شاخص‌های رده بندی شهری هستند، در رده‌ی دوم قرار داشت ولی اکنون این شهر در آستانه قرارگیری در رده‌ی هفتم است.

وی اظهار کرد: در این صورت تخصیص اعتبارات دولتی نیز در حد شهر رده‌ی هفتمی تعلق می‌گیرد.

وی ابراز کرد: در طرح جامع مسئولیت بافت تاریخی شهر که سازماندهی آن برای بحث “تبریز ۲۰۱۸” اهمیت ویژه‌ای دارد، به جای واگذاری به میراث فرهنگی به شرکت عمران بهسازی که ماموریتش رسیدگی به بافت‌های فرسوده است، سپرده شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار