رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر : 3442
  • چاپ خبر : اولویت مردم اصفهان، کاهش آلودگی هوا و جاری شدن زاینده رود است

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: استاندار محترم توجه کند کاهش آلودگی هوا و جاری شدن زاینده رود اولویت و مطالبه اصلی مردم اصفهان است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، غلامحسین صادقیان صبح امروز (شنبه) در یکصدو شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در دنیا مقوله سلامت همواره اولویت دولت‌ها است و دولت‌ها باور دارند برای توسعه در ابتدا باید مردمی سالم و با نشاط داشته باشند. در همین راستا لازم است حاکمیت، تعاملات لازم را برای تأمین آب و هوای سالم برای عموم شهروندان انجام دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا مهمترین فاکتور در افزایش بیماری‌های غیرواگیر است و از مدیریت ارشد استان انتظار داریم با بازنگری در قانون بهبود کیفیت آلودگی هوا به این موضوع اهمیت بیشتری بدهد و برای مثال از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری کند و در مقابل سرویس حمل و نقل ادارات را دوباره به کار بیندازد.

صادقیان اضافه کرد: استاندار محترم توجه کند کاهش آلودگی هوا و جاری شدن زاینده رود اولویت و مطالبه اصلی مردم اصفهان است.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: در طرح تحول نظام سلامت که در این دولت برای ارتقای سلامت جامعه پیگیری شد، اختلاف نظری وجود ندارد اما در نوع اجرا اختلافاتی وجود دارد که می‌توان به توجه کمتر به پیشگیری و درمان محوری اشاره کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اصفهان افزود: با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر توجه بیشتر به افزایش فرهنگ سلامت و سواد سلامت مردم می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و قلب و عروقی داشته باشد و لازم است شهرداری با کمک سمن‌های حوزه سلامت در این مسیر گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک سال از حضور وزیر بهداشت و افتتاح خانه بهداشت شهرداری می‌گذرد اما هنوز این مرکز تجهیز نشده و شروع به خدمت رسانی نکرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار