رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر : 3440
  • چاپ خبر : حمایت از ایده‌های دانشجویان در شورای شهر

حمایت از ایده‌های دانشجویان و به‌صدا درآمدن زنگ خطر مهاجرت نخبگان در نشست روسای دانشگاه علوم پزشکی و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کرمانشاه با دانشجویان مطرح شد.

به گزارش شورانیوز از کرمانشاه ، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کرمانشاه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: دانشجویان باید سفیران روشنگر جامعه باشند و باید نقش خود را به‌ عنوان الگو برای دانش‌آموزان به‌خوبی ایفا کنند.

سالار احمدزاده خواستار برقراری ارتباط دانشجویان با مدارس در راستای هدایت دانش‌آموزان شد و عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با مدیریت صحیح علاوه بر ماموریت آموزشی برای ارتقای فرهنگی دانشجویان دانشگاه و به تبع آن جامعه تلاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کرمانشاه با افتخار میزبان دانشجویان است تا از ایده‌های آنان استفاده کند، گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند در حوزه‌های فرهنگی و سلامت با نگاه علمی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تاثیرگذار باشند و با ارائه پایان‌نامه‌های مرتبط شهر را یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار داشت: مدیران، بزرگان و افراد موثر استان برای دانشجویان، اعضای هیأت علمی و نخبگان کمتر وقت می‌گذارند و بیشتر وقت آنان صرف امور کم‌اثر می‌شود که برای حل مشکلات استان، نگرش مدیران استان باید به سمت ارتباط با دانشجویان و استفاده از توان بسیار عظیم آنان متمایل شود.

به گفته حسین کریم، عده‌ای تصور می‌کنند که می‌توان با تزریق پول و امکانات می‌توان پیشرفت کرد و یا بر معضلات چیره شد و این در حالی است که مهم‌تر از همه این عوامل، نیروی انسانی است که ما داریم و نادیده گرفته می‌شوند.

این مسؤول دانشجویان را سرمایه‌های اساسی دانست که باید به میانه میدان بیایند و از بی‌تفاوتی فاصله بگیرند، تصریح کرد: متاسفانه تصور می‌شود دانشجو فقط باید درس بخواند، اما در هیچ جای جهان این نگرش نیست بلکه باید دانشجو علاوه بر این کار اصلی مطالبی غیر از کتاب و درس را یاد بگیرد و آماده ورود و اثرگذاری در جامعه باشند.

وی خواستار توانمندسازی افراد برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای خوب و تربیت دانشجویان شد و افزود: کار دانشگاه توانمندسازی دانشجو است و باید در ابعاد مختلف آنان را پرورش داد.

کریم با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل ما تحریم نیست، بلکه رفتن نخبگان از این دیار است، متذکر شد: دانشجویان باید به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان بروند و ایده‌های خود را به پدیده و ثروت تبدیل کنند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۲۱ کانون و انجمن دانشجویی در شیب بسیار مناسبی برای توانمندسازی در حرکت است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار