نایب رئیس شورای شهر همدان از بلاتکلیفی پروژه BRT شهر همدان انتقاد کرد و گفت: اجرای طرح BRT همدان نسبت به تقاطع شهید همدانی اولویت داشت و اگر شهرداری همدان نمیخواهد این پروژه را اجرایی کند اعلام شود.
به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا الیاسی در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری همدان برای ایجاد پارک حاشیهای در ۲۳ خیابان شهر همدان پیشنهادی ارائه داده بود که به سبب اجرای طرح BRT تعداد آنها به ۶ خیابان کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه اگر قرار است طرح BRT شهر همدان اجرایی شود دیگر نمیتوان در این خیابانها پارک حاشیهای ایجاد کرد، افزود: در دو سال گذشته طرح BRT شهر همدان در بودجه شهرداری همدان به عنوان اولویت نخست پیشنهاد شده بود که مهمترین طرح حمل و نقل عمومی همدان نیز محسوب میشود ولی هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است.
الیاسی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه طرح توسط مشاور هزینه شده و اگر شهرداری به این موضوع رسیده که طرح BRT را اجرایی نکند، اعلام کند، گفت: ۶ ماه برای تهیه طرح BRT صبر شد ولی برای طرح پیوست آن نزدیک به ۱٫۵ سال زمان صرف شده است.
وی با بیان اینکه با وجود این وضعیت شهرداری همدان به مردم قول نداده و مردم نیز نباید مطالبهای در این زمینه داشته باشند، اظهار داشت: شهرداری در بودجه سال آینده این طرح را در اولویتهای بعدی قرار دهد تا دیگر شورای شهر این مطالبه را برای اجرا نداشته باشد.
عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه اجرای طرح BRT نسبت به آغاز پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی اولویت داشت، تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدان ۵۰ میلیارد هزینه دارد که اگر این مبلغ برای حمل و نقل عمومی صرف میشد بازدهی بسیاری به دنبال داشت.
الیاسی اگر قرار نیست طرح BRT شهر همدان اجرایی شود به هر دلیلی در بودجه سال آینده جز اولویتهای چندم شهرداری قرار گیرد، عنوان کرد: شهرداری باید به صراحت این موضوع را از طریق رسانهها اطلاعرسانی کند تا مردم در جریان قرار گیرند.
وی با اعلام اینکه در جلسات استانداری، شهرداری نامههایی ارسال میکند که مغایر با سیاستهای ارائه شده شهرداری به شورای شهر است، عنوان کرد: انتظار میرود شهرداری همدان این مسائل را هماهنگ کرده و ارائه دهد.
نایب رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: وقتی کار حمل و نقل، ترافیک و شهرسازی توسط شهرداری همدان انجام میشود براساس بیماری یا سالم بودن افراد نیست بلکه طرحهای بالادستی این موضوع را تعیین تکلیف میکند.
وی با اشاره به اینکه افزایش آمار کشتگان نشان میدهد که در حوزه ایمنی ترافیک و حمل و نقل در همدان ضعیف هستیم، اظهار داشت: بخشی از این موضوع به کنترل سرعت برمیگردد چراکه در برخی معابر همدان زمینه افزایش سرعت فراهم شده ولی در زمینه ایمنی این معابر اقدامات موردنیاز به صورت کامل انجام نشده است.
نظرات