رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر : 3281
  • چاپ خبر : دلایل صریح مخالفت شاکری با تصویب برنامه ۱۷۰۰ میلیاردی در منطقه ۱۲

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از برنامه های جزیره ای و غیرهماهنگ شهرداری تهران در منطقه ۱۲، گفت: بر خلاف ادعای مطرح شده، جزییات برنامه ۸۰۰ صفحه ای شهرداری در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قرار نگرفته است.

به گزارش شورانیوز ازتهران، مجتبی شاکری در جریان بررسی لایحه برنامه آمایش و ساماندهی منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه عدم تعادل میان برنامه های مناطق ۲۲گانه مشهود است، اظهار کرد: شهرداری برنامه های گوناگونی ارائه می کند اما این ایراد به شورای شهر وارد است که برنامه ها را بدون مهندسی تصویب می کند و نتیجه آن جزیره ای شدن برنامه ها است.


وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در زمان تصویب طرح انضباط اجتماعی منطقه ۱۲ اعلام کردم تا زمانی که مشروح برنامه شهرداری ارایه نشده، بودجه تصویب نکنیم، گفت: کسی را متهم نمی کنم اما به هر دلیل اعضای شورا قانع شدند و به بودجه ۴۰۰ میلیاردی آن رای دادند. اما دیدیم که آسیب های اجتماعی گسترده شد و معتادان بی خانمان در مناطق دیگر نظیر ۱۱، ۱۳، ۱۴ و ۱۶ پراکنده شدند.

وی با بیان اینکه شهرداری قصد دارد چند برابر بودجه یک منطقه را در منطقه ۱۲ هزینه کند، در حالی که برخی از مناطق برای تامین مالی پروژه های جزئی دچار مشکل هستند، افزود: مگر منطقه ۱۲ تخم دو زرده کرده که بیشتر باید برای آن هزینه شود؟! و مگر شورای شهر قومیت گرا است که اعضایی که اهالی این منطقه هستند، به استناد آن تصویب این لایحه را درخواست می کنند؟!

وی با بیان اینکه گزارش ۸۰۰ صفحه ای شهرداری که علیرضا دبیر به آن استناد می کند اصلا در اختیار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قرار نگرفته است، گفت: این برنامه ۹ روز است که به شورا آمده ودر این فاصله چند روز تعطیل بوده و اغلب اعضا آن را رویت و مطالعه نکرده اند.

شاکری تصریح کرد: دربازدیدهای محبان به عینه دیدیم که در شرایطی که کودکان و نوجوانان در این منطقه و دیگر مناطق از فضای استاندارد ورزشی و مسجد و نظایر آن محروم هستند، چرا باید بودجه صرف احیای یک آب انبار یا سنگفرش و تملیک عمارت تاریخی شود؟!

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از اجرای برنامه های جزیره ای، گفت: از حدود ۳۰۰۰ معتاد جمع آوری شده در مراکز بهاران توسط شهرداری، نتوانستند آدرس ۱۰۰ نفر را که به خانواده بازگشته اند، در اختیار ما قرار دهند و این در حالی است که بنا بر اظهارات رییس کمیسیون بودجه، شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه کردند. کمااینکه مسوولان مربوطه اعلام می کنند در بهترین وضعیت فقط ۱۰ درصد از آسیب دیدگان اجتماعی به خانه و خانواده باز می گردند و ۹۰ درصد دیگر دوباره کف خیابان هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار