رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
  • دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
  • کد خبر : 3227
  • چاپ خبر : قطار سریع‌السیر قم باید به زیر‌سطح منتقل شود

رئیس شورای شهر قم گفت: در جلساتی که در استانداری، مجمع نمایندگان و شورای شهر درباره قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان برگزار شده به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر قرار است از ایستگاه مرکزی قم استفاده شود، حتماً باید قطار به زیرسطح منتقل شود.

به گزارش شورانیوز از قم، ولی‌الله بیاتی امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های شورای اسلامی شهر قم دوره چهارم در مدت بیش از سه سال اظهار داشت: این شورا سعی کرده تا حتی‌الامکان جلسات خود را علنی برگزار کند و بیش از ۹۷ درصد مصوبات این شورا مورد تصویب کمیسیون تطبیق قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه کمیسیون‌های پنج‌گانه این شورا هر هفته جلساتی به‌صورت مداوم دارند، افزود: با توجه به وجود اتوماسیون برای دریافت ارجاعات سعی شده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به لوایح رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصویب عملیات راهبری قم ۱۴۰۰ را یکی از برنامه‌های این شورا دانست و خاطرنشان کرد: بلوار پیامبر اعظم(س) یکی از محورهای شاخص قم است که برای آن مصوبات خوبی ازجمله احداث مراکز رفاهی، اقامتی، فضای سبز، اداری، بزرگ‌ترین کتابخانه جهان اسلام و… داشته‌ایم‌.

وی یکی از دیگر مصوبات خوب شورا را ممنوعیت خرید کالای خارجی در سال اقتصاد مقاومتی در شهرداری برشمرد و گفت: برگزاری تشریفات کارخانه زباله‌سوز، تمدید مجوز تجاری پردیسان، نام‌گذاری معابر به نام‌های فرهنگی و شهدا ازجمله برنامه‌های دیگر این شورا است.

بیاتی عنوان کرد: تملک از اقدامات سنگین شهرداری در به سرانجام رساندن پروژه‌هاست که در این زمینه در پروژه‌های ۱۵ خرداد، کارگر، آیت‌الله بروجردی، فردوسی، کریمی، جمهوری، فهیمی تملک املاک به‌صورت کامل انجام‌شده است.

وی با اشاره به افتتاح عرشه پل ۱۵ خرداد تصریح کرد: این پروژه به علت مرکزیت در شهر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که در این زمینه روگذر آن تکمیل‌شده و اقدامات نصب تیر برق و آسفالت آن باقی‌مانده که انشاءالله از اول ماه آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که با پیمانکار پروژه ۱۵ خرداد داشتیم تفاهم شده شهرداری به کمک پیمانکار بیاید و شهرداری قول داده تا پایان سال این پروژه را به‌صورت کامل به بهره‌برداری برساند.

وی ادامه بلوار آیت‌الله بروجردی تا شهرک قدس، بهره‌برداری از پروژه مقداد، رمپ و لوپ های پل ۹ دی و غدیر، افتتاح بلوار زائر، ادامه خیابان شهید کریمی، مجتمع انارستان، میدان امام خمینی(ره) را ازجمله پروژه‌هایی دانست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیاتی با تأکید بر فعال‌بودن و تجهیز ۶ ایستگاه مترو در قم ابراز کرد: کار حفاری مکانیزه تونل مترو تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و بلافاصله کار اجرایی خط دوم مترو از پردیسان آغاز خواهد شد.

وی به تصمیم استان درباره قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و افزود: در جلساتی که در استانداری ،مجمع نمایندگان و شورای شهر برگزارشده به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر قرار است از ایستگاه مرکزی قم استفاده شود حتماً باید قطار به زیر سطح منتقل شود.

رئیس شورای شهر قم بابیان اینکه فعلاً تصمیم گرفته‌شده منوریل تنها تا میدان مطهری ادامه اجرا شود، اظهار داشت: مشکلاتی با پیمانکار این پروژه وجود دارد که در حال رفع آن هستیم و انشاءالله با چهار واگن منوریل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پرداخت بدهی‌های شهرداری را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: این بدهی‌ها بیشتر مربوط به پروژه‌های پیامبر اعظم(س) و عمار یاسر است که پیگیری‌هایی در این زمینه شده تا طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های دولتی با تصویب هیئت دولت با بانک مرکزی تهاتر شود، ولی ما تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان با بانک ملی و ۱۵۰ میلیارد تومان با بانک شهر تهاتر داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار