رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
  • کد خبر : 3143
  • چاپ خبر : شورای عالی‌ شهرسازی برای توسعه تبریز محدودیت ایجاد کرده است

دبیری با انتقاد از ایجاد محدودیت تو شورای عالی شهرسازی برای توسعه‌ی شهر تبریز گفت: طرح جامع تبریز دارای ایراداتی متعددی است و به نفع شهر و آینده آذربایجان نیست.

به گزارش شورانیوز به نقل از آناج، صبح امروز شهرام دبیری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز با اشاره به تصویب طرح جامعه تبریز در شورای عالی شهرسازی، ابراز داشت: در طرح فوق توسعه شهر نادیده گرفته شده و علی‌رغم داشتن نکات مثبت و امکانات یک‌سری محدودیت‌های بی‌جهت ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرح جامع تبریز بعد از تصویب در شورای شهر باید به تصویب شورای عالی شهرسازی نیز می‌رسید؛ علی‌ایحال این طرح دارای ایراداتی متعددی است لذا باید کمیسیون‌‌های مربوطه شورای شهر فعال بوده و ایرادات طرح را بررسی کرده و به صورت طرحی مطرح کنیم زیرا طرح جامع فعلی تبریز به نفع شهر و آینده تبریز نیست.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان اینکه دیوان عدالت اداری به کرات مصوبات شورای شهرها را در مورد اخذ عوارض محلی لغو کرده است، متذکر شد: باتوجه به اینکه این رأی‌ها لازم‌الاجراست درصورت اعمال آن ۲۰ درصد درآمد شهرداری از محل اخذ عوارض کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: در اکثر شهرهای دنیا حداقل بالای ۵۰ -۶۰ درصد درآمد شهرداری‌‌ها از طریق عوارض تامین می‌شود، بنابراین باید با وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی به سمت بازتعریف محل درآمد شهرداری ها حرکت شود.

دبیری به آغاز هفته پژوهش نیز اشاره کرد و توضیح داد: پژوهش باید به صورت کاربردی در فعالیت‌‌ها و انجام خدمات تاثیر گذار باشد، امیدواریم مرکز پژوهش‌‌های شورای اسلامی شهر تبریز نیز به زودی آغاز به کار کرده و به صورت کاربردی و تخصصی در بررسی لوایح و طرح‌‌ها تاثیر گذار باشد.

گفتنی است؛ در جلسه‌ی امروز مصوبه شورای‌عالی‌شهرسازی‌و‌معماری در خصوص عملیات حریم ارک نیز قرائت شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار