رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : 3111
  • چاپ خبر : ساخت و سازهای شهر اراک در رکود شدید قرار دارد

رئیس شورای شهر اراک گفت: حقیقت این است که در رکود هستیم و ساخت و ساز به‌شدت در رکود قرار گرفته است.

به گزارش شورانیوز از اراک ، اسماعیل تاج‌آباد  با اشاره به نبود روزشمار در کنار پروژه‌های شهر اراک اظهار داشت: محدودیت منابع عامل اصلی استفاده نکردن روزشمار در کنار پروژه‌های شهر اراک بوده زیرا ممکن است پروژه‌ها با اختلاف زمانی نسبت به زمان تعیین شده اجرا شوند.

رئیس شورای شهر اراک ادامه داد: حقیقت این است که ساخت و سازها در رکود شدید قرار دارند و منابع درآمدی شهرداری به‌سختی تامین می‌شود و در مواقعی هم با تاخیر تامین می‌شود بنابراین مسائل این‌چنینی سبب استفاده نکردن از روزشمار در کنار پروژه‌ها شده است.

وی افزود: اما در پاسخ به افرادی که معتقدند تا زمانی که منابع مالی یک پروژه تامین نشده پروژه‌ها را شروع نکنید باید گفت محدودیت منابع نباید مانع شروع پروژه‌ها شود، شهر در حال گسترش و جمعیت در حال افزایش است و مردم از شرایط فعلی در تنگنا هستند و لازم است که پروژه‌های عمرانی سطح شهر به‌ هر قیمتی اجرا شود.

رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: بخشی را شورا با تامین منابع مالی و بخشی از آن را با فروش املاک شهرداری اجرایی می‌کنیم اما همین فروش املاک هم به‌سبب رکود در مسکن مشکل دارد و خرید کاهش یافته است.

تاج‌آباد بیان کرد: اما با وجود تمام مشکلات پروژه میدان امام حسن(ع) با ۲۷۰ میلیارد ریال درحال انجام است و پروژه میدان شریعتی مراحل خود را می‌پیماید که به‌سبب برخورد با فیبر نوری یک‌ مقدار متناسب با طراحی اولیه پیش نرفته است و مجبور شدیم برخی از پایه‌ها را حذف و جابه‌جا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر این پروژه کوه قرار داشت و کوه‌بری داشتیم که به‌سبب وجود ساختمان‌های اطراف امکان انفجار هم وجود ندارد، بنابراین پروژه به‌سختی در حال انجام است و با تمام مشکلات با سرعت متعارف پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به طرح مطالعات پروژه‌های غیرهم‌سطح گفت: تقاطع‌های غیرهم‌سطح طرح‌هایی هستند که متناسب با طرح تفصیلی شهر اجرا می‌شوند و شورای ترافیک استان طرح‌ها را بررسی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار