رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر : 3084
  • چاپ خبر : پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی حلقه مفقوده در احیا بافت فرسوده

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی حلقه مفقوده در احیا، نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، اصغر آذربایجانی در بازدید کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اظهار کرد: در حوزه بافت فرسوده استفاده از جنس مشارکت مردمی می‌تواند موفقیت ایجاد کند.

وی به لزوم توجه به استفاده از مشارکت‌های مردمی در راستای احیای بافت فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: در راستای احیای بافت فرسوده باید به موضوع مشارکت مردم و شهروندان به عنوان یک رکن مهمی نگاه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جنس مشارکت شهروندان بر اساس اقتضائات فرهنگی، اجتماعی بافت‌های فرسوده متفاوت است که به این موضوع به صورت جدی و عمیق به آن نگاه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: جنس اقتضائات فرهنگی، اجتماعی در محلات، متفاوت است و موضوع اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی یک حلقه مفقوده در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری است.

آذربایجانی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد در بافت فرسوده و احیای و بازآفرینی آن نیاز به شبکه‌سازی برای مشارکت, گروه‌های مردم داریم و نگاه به شبکه‌سازی بسیار مهم است، ادامه داد: تدوین شناسنامه فرهنگی، اجتماعی محلات توسط حوزه فرهنگی و کارهای پژوهشی از این دست که در معاونت پژوهشی صورت گرفته می‌تواند نمایی صحیح از وضعیت ریخت‌شناسی فرهنگی اجتماعی محلات به سازمان نوسازی و بهسازی بدهد و هندسه درست و دقیقی برای مشارکت شهروندان عزیز بر اساس اقتضائات هر محله را ترسیم و اقدام نماید.

وی تأکید کرد: وجود موضوعی به نام محرک توسعه در سند راهبردی سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به عنوان کاتالیزوری بسیار تأثیرگذار و جهش برای احیا بافت فرسوده بسیار مهم و ضروری است و محرک و توسعه باید نشاط و شادابی خود را در فضای بافت ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از رویکردهایی که ما در دفاتر تسهیل‌گری موفق نبوده‌ایم، این بوده که حاکمیتی با آن برخورد کرده‌ایم در صورتی که باید در راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری ما صرفاً بسترساز، ایجاد ظرفیت و تسهیل‌گری را انجام دهیم و کار دفاتر که نقش تعاملی برای تحقق نوسازی بافت فرسوده است را بر عهده خود شهروندان ساکن در همان بافت فرسوده بگذاریم.

وی همچنین افزود: همچنین در حال حاضر دفتر خلاقیت و نوآوری شهرداری ظرفیت بسیار خوبی است که سازمان نوسازی و بهسازی با تعامل با این دفتر می‌تواند از این ظرفیت مهم و ویژه استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار