رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
  • سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
  • کد خبر : 3049
  • چاپ خبر : سختگیری‌های میراث فرهنگی یزد در برابر شهرداری

عضو شورای شهر یزد با انتقاد از رفتار عجیب میراث فرهنگی یزد در برخورد با شهرداری گفت: میراث فرهنگی در برابر شهرداری سخت‌گیری می‌کند

به گزارش شورانیوز از یزد، سیدمحمدعلی پاک‌نژاد عصر امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از رفتار‌ دوگانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ارتباط با برخی بناهای تاریخی اظهار داشت: بسته‌شدن مسیر میدان امیرچخماق بر‌خلاف نظر شورای شهر بوده است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در ارتباط با پروژه‌های شهرداری سخت‌گیری می‌کند ادامه داد: همواره پیگیر این بودیم که بدون مسدود‌شدن مسیر طرح‌های میدان امیرچخماق اجرایی شود یا حداکثر به‌صورت یک‌طرفه مسدود باشد اما در‌حال‌حاضر با اصراری که میراث فرهنگی داشت این مسیر به‌طور کامل مسدود است.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در برابر اقدامات تخریبی بناهای تاریخی و ساختمان‌سازی جدید بر خلاف اصول و ضوابط کوتاه می‌آید اضافه کرد: شورای شهر از مردم حمایت می‌کند و اما برای اجرای پروژه‌های شهرداری قطعا در هر زمینه‌ای با مخالفت‌های میراث فرهنگی مواجه هستیم و نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

وی در‌خصوص ایجاد راست‌گرد از مسیر خیابان سلمان به امام خمینی(ره) گفت: قطعا در این زمینه نیز با مخالفت میراث‌فرهنگی مواجه خواهیم شد و این دستگاه طرح را تصویب نخواهد کرد یا به شکلی مانع خواهد شد.

پاک‌نژاد با بیان اینکه برای احداث پارکینگ در خیابان قیام نیز به‌دنبال محل مناسبی با همکاری و نظر بازاریان هستیم عنوان کرد: احتمال می‌رود در این زمینه نیز با ممانعت میراث فرهنگی مواجه شویم.

وی تصریح کرد: همه این موارد در حالی است که میراث فرهنگی با تخریب بناهای تاریخی و احداث ساختمان جدید برخوردی نمی‌کند اما برای اجرای پروژه‌های شهرداری که مردم ذی‌نفع هستند مانع‌تراشی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار