رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
  • کد خبر : 3043
  • چاپ خبر : ارائه تسهیلات به تاکسیرانان مشهدی برای نوسازی خودروهای فرسوده

در جلسه امروز شورای شهر مشهد مصوب شد تا شهرداری مشهد به منظور تسریع در فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، شرایط سهل و آسان استفاده از تسهیلات بانکی برای افراد متقاضی اقدام کند.

به گزارش شورانیوز از خراسان ، هوشنگ غلامزاده امروز ۱۶ آذر ماه در صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن ارائه طرح دو فوریتی به شورا برای تسهیل ارائه تسهیلات بانکی به تاکسیرانان، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر مشهد باید تا پایان سال ۳۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شود.
وی افزود: تا کنون ۳۴۴۹ تاکسی در سامانه نوسازی نام‌نویسی کرده‌اند که ثبت‌نام ۱۵۱۰ نفر از این تعداد قطعی شده و تا کنون ۱۴۸۷ تاکسی نوسازی شده از این تعداد وارد ناوگان شده است.
غلامزاده خاطرنشان کرد: بقیه نام‌نویسی‌ها به دلیل وجود مشکل در ارائه ضامن توسط تاکسیرانان به بانک‌های عامل ناتمام مانده است؛ باید بار ضمانتی فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی از روی دوش تاکسیرانان برداشته شود.
غلامزاده با بیان اینکه طبق قانون تاکسی‌ها با بیش از ۱۰ سال فعالیت باید نوسازی شوند، یادآور شد: بنابراین باید تسهیلات لازم برای تحقق این امر ارائه شود زیرا در گذشته تاکسیرانان باید دو ضامن به بانک معرفی می‌کردند که طبق لایحه پیشنهادی امروز چنانچه تاکسیرانان قادر به ارائه ضامن نباشند سند خودروی آن‌ها تا پایان دوره پرداخت اقساط وام در رهن سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قرار می‌گیرد و سازمان به جای مالک در بانک‌های عامل برای دریافت وام ضمانت می‌کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: چنانچه تاکسیران سه قست متوالی یا پنج قسمت متناوب را پرداخت نکرد بلافاصله شهرداری باید با این تاکسیران برخورد کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار