رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر : 2979
  • چاپ خبر : تبدیل محوریت ترافیکی شهر از خودرو به انسان، بخشی از مشکلات آسفالت را برطرف می کند

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز، تبدیل شهر خودرو محور به شهر انسان محور را یکی از راه های حل مشکل آسفالت دانست.

به گزارش شورانیوز به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر که درسمینار اسفالت پایدار سخن می گفت، با اشاره به لزوم تغییر و تحول همراستا با علم روز دنیا، گفت: تا زمانی که بر علم روز دنیا تسلط نداشته باشیم، نمی توانیم شاهد تغییرات مثبت در امور عمرانی و فنی شهرمان باشیم.

وی در ادامه، با بیان اهمیت کیفیت در اسفالت معابر، اظهار داشت: مدتی است در باره لزوم ارتقای کیفیت آسفالت بحث و بررسی هایی صورت می گیرد که با هدفمند شدن این تحقیقات، نتایج مثبتی حاصل می شود.

این عضوشورای شهر تبریز، همچنین با بیان هزینه کرد شهرداری در حوزه آسفالت خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز به طور متوسط سالانه، ۱۰۰میلیارد ریال برای آسفالت معابر شهر هزینه می کند و امیدواریم با ارتقای کیفی آسفالت ها با استفاده از روش های علمی، بتوانیم شاهد کاهش هزینه ها نیز باشیم.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود، به محوریت خودروها در تبریز اشاره کرد و متذکرشد: در صورتی که بتوانیم محوریت شهر را از خودرو به انسان محوری تبدیل کنیم، مسلما بخش مهمی از مشکلات اسفالت در معابر ما برطرف خواهدشد و این امر نیز با تقویت زیرساخت ها ممکن می گردد؛ چرا که تردد شهروندان با خودروهای شخصی بر کیفیت آسفالت تاثیرگذار است.

وی، اضافه کرد: می توان با پیگیری و دقت، ایرادات موجود در آسفالت معابر را رفع و از پتانسیل های موجود به اندازه کافی بهره برد.

گفتنی است سمینار تخصصی اسفالت پایدار به همت معاونت فنی و عمرانی، سازمان عمران شهرداری و با حضور شرکت ایرلندی لاگان، از صبح امروز آغاز شده و تا ۵بعد از ظهر ادامه خواهدداشت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار