رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر : 2891
  • چاپ خبر : ایجاد کلینیک سم‌زدایی نوزادان در کردستان یک ضرورت است
رئیس شورای اسلامی استان کردستان:

ایجاد کلینیک سم‌زدایی نوزادان در کردستان یک ضرورت است

به گفته رئیس شورای اسلامی استان کردستان، ایجاد کلینیک سم‌زدایی نوزادان در استان کردستان یکی از نیازهای اساسی است که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، زهرا آوجیان ، شورای شهر سنندج که با محوریت ساماندهی کارتن‌‎خواب‌ها در سالن جلسات این شورای برگزار شد، اظهار کرد: اینکه امروز جلساتی در زمینه رفع معضل اعتیاد با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود نشان از این دارد که از مرحله انکار گذشته و برای انجام اقدامات اساسی در این حوزه اهتمام جمعی وجود دارد.

وی افزود: البته امیدواریم برگزاری این جلسات به وقت پرکردن صرف خلاصه نشود و نتایج عملی را با اجرای مصوبات مختلف شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در جلسات متعددی در مورد زنان، مردان، جوانان و حتی نوجوانان کم سن و سال گرفتار اعتیاد صحبت می‌شود، اما در زمینه مادران باردار و نوزادانی که معتاد به دنیا می‌آیند کمتر اقدامی صورت نمی‌گیرد.

آوجیان با بیان اینکه نبود مرکز سم‌زدایی از نوزادان در استان کردستان مهم‌ترین مشکل در این حوزه است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد تولد نوزادان معتاد از مادران معتاد هستیم و این می‌طلبد که در زمینه سم‌زدایی این نوزادان اقدامات جدی صورت بگیرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی استان کردستان، ایجاد کلینیک سم‌زدایی نوزادان در استان کردستان یکی از نیازهای اساسی است که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده و با وجود اینکه بارها این موضوع مورد تاکید قرار گرفته اما دانشگاه علوم‌ پزشکی اقدامی انجام نداده و بی‎توجه به این موضوع بوده است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان با بیان اینکه بیمارستان‌های ما باید ملزم شوند که نوزادان مادران معتاد را تا قبل از سم‌زدایی، ترخیص نکنند، گفت: این نوزادان باید ۵ روز تا یک ماه زیرپوشش اقدامات سم‌زدایی قرار گیرند تا یک معتاد دیگر به جامعه ما اضافه نشود.

آوجیان با اشاره به اینکه برخی کارتن‎خواب‌ها به خاطر اینکه در دید نباشند به حاشیه شهر پناه می‌برند، اضافه کرد: باید بحث مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه در مناطق حاشیه هم مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، در بحث بازآفرینی نباید اقدامات زیرساختی و زیربنایی تنها مورد توجه باشد و باید به صورت کالبدی در این مناطق و در بخش‌های مختلف کار شود.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان افزود: برای ارائه آموزش‌های زنان در حاشیه شهر برنامه‌ریزی شده است که این آموزش‌ها منجر به توانمندسازی زنان می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در این جلسات و نشست‌های این چنینی تنها مرثیه‌سرایی می‌کنیم و هیچ نتیجه و خروجی کاربردی نداریم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند، تقسیم کار و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مهم‌ترین نیاز برای رسیدن به اهداف در بحث رفع معضل اعتیاد و ساماندهی کارتن خواب‌ها در شهر سنندج است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار