رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر : 2881
  • چاپ خبر : دعوت از فعالان حوزه زنان برای مشارکت در سیاستگذاری شهری گرگان
مشاور کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان مطرح کرد

دعوت از فعالان حوزه زنان برای مشارکت در سیاستگذاری شهری گرگان

مشاور سیاستگذاری کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان از فعالان حوزه بانوان برای مشارکت در این کمیسیون دعوت کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از شورای شهر گرگان، نیکان آرخی گفت: کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر گرگان در دوره جدید فعالیت خود از کلیه صاحبنظران و فعالان حوزه زنان و تشکل‌های مدنی این حوزه دعوت می کند تا به همکاری و مشارکت در امور این کمیسیون بپردازند.

آرخی توضیح داد: کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر گرگان در دوره جدید فعالیت، درهای این نهاد را بازکرده و علاقمندانه به گسترش تعامل و همکاری با صاحبنظران و فعالان حوزه زنان در گرگان می پردازد.

وی توضیح داد: در این دوره، چند برنامه را در اولویت اهداف این کمیسیون داریم که از جمله آن توسعه همکاری و ارتباط با تشکلهای غیردولتی زنان، صاحبنظران و بانوان کارآفرین شهر گرگان است.

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: شناسایی، توسعه و تقویت نهادهای مدنی حوزه زنان، شناسایی، توسعه، و تقویت نهادهای اقتصادی و کارآفرینی زنان،  شناسایی نیازمندیها و ارائه پیشنهاد به صحن عمومی برای مصوبه در حوزه زنان، برگزاری همایش و برنامه در حوزه کارآفرینی و مدنی زنان از جمله اهداف و سیاست‌هایی است که در دوره جدید سعی می کنیم به صورت جدی آنها را پیگیری کنیم.

آرخی با اشاره به ظرفیت ها و اختیارات این کمیسیون اظهار کرد: شورای شهر و کمیسیون های آن، یکی از نهادهای مردمی و منتخب است و می تواند در حوزه زنان از قدرت خود برای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش حضور و مشارکت فرهنگی و اجتماعی زنان استفاده کند. اما در یک دهه اخیر شاید آنگونه که مورد انتظار و مطلوب بود از ظرفیت ها، امکانات و فرصت‌های این نهاد و کمیسیون در حوزه سیاستگذاری زنان در امور شهری استفاده کافی و وافی نشد.

وی اظهار کرد: در این دوره تلاش می کنیم تا ارتباط و تعامل این کمیسیون و شورای شهر، با نهادهای مدنی و فعالان زنان تقویت شود تا از نظرات و مشارکت آنها در حوزه مسایل شهری و مصوبات شورای شهر استفاده شود.

وی افزود: در حال حاضر، جلسات این کمیسیون به صورت هفتگی و در روزهای یکشنبه و با مدیریت مهندس قدس مفیدی برگزار می شود. ما علاقمندیم از کلیه تشکلها و افراد علاقمندی که قصد همکاری و مشارکت در حوزه مسایل شهری زنان را دارند دعوت کنیم تا با دبیرخانه این  کمیسیون و از طریق روابط عمومی شورای شهر گرگان تماس گرفته و مشخصات خود یا تشکل مربوطه برای همکاری را اعلام کنند تا با آنها تماس بگیریم. چشم انداز ما حضور و مشارکت گسترده گروه‌ها و نهادهای مختلف در جلسات و سیاستگذاری های این کمیسیون برای افزایش عقلانیت و سیاستگذاری جمعی در این حوزه است.

نیکان آرخی فعال و صاحبنظر حوزه زنان استان گلستان است که با حکم مهندس قدس مفیدی رییس شورای شهر گرگان به عنوان مشاور سیاستگذاری «کمیسیون زنان و خانواده» این نهاد انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار