رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
  • کد خبر : 2831
  • چاپ خبر : ارائه بسته تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی به رانندگان قزوینی

لایحه شهرداری قزوین در خصوص ارائه بسته تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی به رانندگان تاکسی در این شهر مصوب شد.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

در این جلسه لایحه شهرداری قزوین در خصوص، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تشویق رانندگان به ثبت‌نام و شرکت در طرح نوسازی تاکسی‌ها بررسی شد.

با توجه به این لایحه، سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در نظر دارد در راستای تسریع در امر نوسازی ناوگان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی را تشویق کند تا در این طرح ثبت‌نام کنند.

سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین پس از طی مراحل قانونی و تصویب هیأت‌مدیره و شورای سازمان نسبت به بخشودگی بنده ۵ اقدام کرده است.

طبق این بند تعرفه خدمات امور تاکسی‌های گردشی به مبلغ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و تاکسی‌های آژانسی به مبلغ ۶ میلیون ریال سهم ناوگان بابت شرکت راننده در طرح نوسازی و تحویل خودروی جدید بخشوده می‌شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در این شهر وجود دارد که باید نوسازی شود.

حکمت‌الله داودی یادآور شد: تاکسی‌هایی که بیش از ۵ سال کار کرده، فرسوده به شمار می‌آمد که این مدت در شهر قزوین، به ۱۰ و سپس به ۱۲ سال افزایش یافت.

وی بیان کرد: فعالیت تاکسی‌های فرسوده موجب آلودگی هوا می‌شود و این موضوع با توجه به آلودگی هوای شهر قزوین باید در دستور کار رانندگان تاکسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه به هر راننده تاکسی وام ۱۶ درصد پرداخت می‌شود تا بتواند خودروی خود را نوسازی کند، مطرح کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در تلاش است بهره این وام را کاهش دهد تا رانندگان بیشتر انگیزه و رغبت در نوسازی خودروهای خود داشته باشند.

داودی عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم طرح فوق را به نحو مطلوبی در شهر قزوین اجرا کنیم باید بسته‌های تشویقی خوبی به رانندگان ارائه داده و همچنین با به‌کارگیری راهکارهایی آن‌ها را ملزم به شرکت در این طرح کنیم.

علی صادقی‌نیارکی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه این جلسه اظهار داشت: نباید تاکسی جدید به خط تاکسیرانی اضافه شود زیرا ظرفیت شهر قزوین در ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان قزوینی تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه آمار خودروهای تاکسی در قزوین بسیار است، تشریح کرد: باید از هرگونه اضافه شدن این خودروها جلوگیری شود تا موجب نارضایتی رانندگان نشود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، یادآور شد: تحقق این مهم موجب افزایش رضایتمندی شهروندان قزوینی می‌شود.

پس از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، لایحه شهرداری قزوین مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تشویق رانندگان به ثبت‌نام و شرکت در طرح نوسازی به تصویب رسید.

طبق این لایحه مقرر شد، تسهیلات لازم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در قالب بسته تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی قزوین به رانندگان تاکسی تا پایان ۶ ماه نخست سال ۹۶ صورت گیرد.

به همین منظور باید تمام رانندگان تاکسی‌ها نسبت به اجرای طرح یاد شده ثبت‌نام و اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار