رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
  • کد خبر : 2829
  • چاپ خبر : جمع آوری نیمی از کارتن خواب های شهر همدان/وجود یک فرد مبتلا به ایذر در بین کارتن‌خواب‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از جمع آوری کارتن خواب ها از سطح شهر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴ کارتن خواب از سطح شهر جمع آوری شده که ۵ تا ۱۰ درصد این افراد را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا،  کامران گردان در کمیته ساماندهی کارتن خواب ها در شورای شهر همدان تصریح کرد: بر اساس بررسی ها،مشاهدات و مستند سازی های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده از سوی انجمن ها و شهرداری، در شهر همدان ۵۰ کارتن خواب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده به شهرداری کودکان سهم یک درصدی از این آمارها را دارند.

وی با بیان اینکه هدف جمع آوری ضربتی کارتن خواب ها نیست عنوان کرد: باید افراد جمع آوری شده ساماندهی شوند تا با گذشت زمان آمار این افراد کمتر شده و به آغوش اجتماع بازگردند.

گردان با تاکید بر اینکه کارتن خواب ها بر اساس جنسیت، سن و نوع مشکلات خود آسیب های متفاوتی را تجربه می کنند، تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی این قشر نیازمند نگرش فراگیر دولت و حمایت همه جانبه است.

وی اسکان کارتن خواب ها را امری ضروری در اجتماع عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب های اجتماعی زیربنای داشتن جامعه سالم و توانمند است.

گردان اضافه کرد: با توجه به برودت هوا جمع آوری این افراد از سطح شهر و ساماندهی آنها امری ضروری برای شهر همدان تلقی می شود.

وی ادامه داد: برخورد‌های احساسی نباید این تصور را در کارتن خواب ها ایجاد کند که در حال دریافت پاداش هستند چراکه انگیزه آنها را برای قدم گذاشتن در مسیر بهبود از بین خواهد برد و توقع بیجا برای دریافت خدمات رفاهی با حفظ وضعیت اعتیاد و بزه خود پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمع آوری کارتن خواب ها که یک حرکت مردمی و دولتی قلمداد می شود به منظور کاستن تعداد افراد کارتن خواب در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی پس از آن است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر شناسنامه دارکردن این افراد تاکید کرد و گفت: شناسنامه دار کردن این افراد موجب افزوده نشدن شمار آنها خواهد شد و زمینه های لازم برای بازگشت آنها به اجتماع فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین شهرداری موظف است این افراد را از سطح شهر جمع آوری کند اما دستگاه هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد نسبت به تامین امکانات و تعیین سرپرست برای این افراد باید اقدام کنند.

گردان با اشاره به اینکه یکی از کارتن خواب های جمع آوری شده اقرار کرده به بیماری ایدز مبتلا است افزود: دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه هایی که در این حوزه وظیفه مند هستند باید نسبت به غربالگری این افراد اقدام کرده و مسائل بهداشتی آنان را رصد کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یک مجتمع رفاهی برای اسکان این افراد در نظر گرفته است، ادامه داد: گرچه هلال احمر استان برای تامین امکانات رفاهی همچون ارائه پتو و لباس گرم به این افراد وظیفه مند نبوده اما کمک های شایانی داشته است.

وی به داشتن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای ساماندهی این افراد تاکید کرد و گفت: در صورتی که دستگاه های مختلف همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند این معضل حل خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد طی ساعات پایانی امشب نمایندگان بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی در محل نگهداری کارتن خواب‌ها حاضر و غربالگری های لازم را انجام دهند.همچنین فرمانداری نسبت به تامین غذای گرم و امکانات رفاهی برای این افراد اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار