رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May
  • دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
  • کد خبر : 2779
  • چاپ خبر : طرح آزمایشی پیاده راه سازی در رجایی شهر تصویب شد

طرح آزمایشی پیاده راه سازی در کرج بدون هزینه های کلان در شورای شهر کرج با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا ، در جلسه شورای شهر کرج که صبح امروز در صحن علنی شورا برگزار شد، طرح آزمایشی پیاده راه سازی خیابان هشتم تا سیزدهم گوهردشت بدون هزینه های کلان که با بحث های فراوانی در شورای شهر کرج روبرو شد در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید.

فاطمه اسکندری، عضو شورای شهر کرج ضمن مخالفت با این موضوع به سبب عدم وجود زیر ساخت ها اظهار کرد: اگر زیرساخت آماده باشد می توانیم چندین پیاده راه داشته باشیم اما با توجه به معضل ترافیکی باید مطالعات کارشناسی تری انجام شود.

وی افزود: به عنوان مثال استفاده از درب بالای دانشگاه آزاد اسلامی در خیابان سیزدهم گوهردشت میزان ترافیک در این منطقه را بسیار افزایش داده که با پیاده راه سازی ترافیک این منطقه دوچندان خواهد شد.

مریم قهرمانی صارم عضو شورای شهر کرج نیز بر لزوم انجام این مهم بر اساس اصول شهرسازی تاکید کرد و گفت: تا زمانی زیرساخت های لازم برای پیاده راه سازی در شهر فراهم نشده نباید این کار انجام شود.

رضا شریفی، عضو دیگر پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه در این موارد باید نظرینجی از مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: باید رفاه مردم ک افراد خاص را در اولویت قرار دهیم و پیشنهاد می شودم یریت شهری جسارت لازم را برای انجام این کار انجام دهد تا رفده شهروندی و توجیه اقتصادی را در این امر شاهد باشیم.

سعید فیروزگاه، عضو شورای شهر کرج در این خصوص با بیان اینکه رجایی شهر بهترین نقطه شهر از لحاظ جایگزینی اساسی در مسیرهاست، اضافه کرد: این محل راه های دسترسی آسانی داشته و معابر آن از اصول شهرسازی بسیار خوبی برخوردارند.

محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه در زمان یکطرفه شدن این مسیر نیز با مخالفت های زیادی رو به روشدیم، گفت: اما پس از مدتی مردم عادت کردند ومشکلی ایجاد نشد، باید در رجایی شهر و حتی چهارراه امام خمینی (خیابان شهید بهشتی) نیز باید چنین امری اجرایی شود.

علی حاج کاظم، عضو شورای شهر کرج ضمن مخالفت با این پروژه گفت: باید ابتدا پروژه های بزرگ شهری را به اتمام برسانیم سپس سراغ پروزه های بعدی برویم.

محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه تمامی طرح های مطالعاتی این پروژه انجام شده، افزود: با توجه به اینکه خیابان اصلی رجایی شهر به توقفگاه تبدیل شده و معابر موازی بسیار خوبی در این مسیر وجود دارد، اجرای پیاده راه سازی در این منطقه اقدام بسیار خوبی خواهد بود.

وی افزود: اولویت،ضَرورت و استعداد در این مکان از دلایل انتخاب این منطقه به عنوان پیاده راه سازی است، بسیاری از کلانشهرها این تجربه را داشته و ور آن موفق عمل کرده اند.

قائم مقام شهردار کرج تاکید کرد: کلانشهر کرج نیز باید حتی المقدور این طرح را به صورت موقت  ه تمهیدات ایمنی آن نیز اندیشیده شده، اجرا کند.

فاطمه اسکندری، عضو پارلمان شهری کرج در ادامه در مورد گرمخانه بانوان در فردیس که توسط شورا مصوب شده بود بیان کرد: درحال حاضر و با توجه به فصل سرما مواردی در شهر مشاهده می کنیم که متاثر می شویم، لازم است این امر هرچه سریعتر توسط شهرداری پیگیری و اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار