رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
  • کد خبر : 2768
  • چاپ خبر : لایحه نوسازی بافت همت آباد تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه به همراه پیشنهادات عملی شدن فرآیند باز آفرینی محله همت آباد دیروز در صحن علنی شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش شورانیوز  ندا واشیانی پور پیش از ظهر امروز(یکشنبه)در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه به همراه پیشنهادات عملی شدن فرآیند باز آفرینی محله همت آباد دیروز در صحن علنی شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.
وی در ادامه گفت: بافت همت آباد شامل یک پهنه یک هکتاری است و فضای این محدوده توسط شهرداری به ۱۲۰ بلوک شامل فضای خدماتی و فضای سبز تقسیم شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در این محل ۱۲۸ پلاک ریزدانه وجود دارد و دفتر نوسازی و بهسازی شهرداری در این محل مستقر شده که مکاتبات و هماهنگی های لازم را با اهالی آن انجام می دهند.
واشیانی پور، تصریح کرد: در این طرح مصوب ۱۲ بلوک ۷۵۰ متری، با فضای سبز ۳ هزار و ۵۰۰ متری پیش بینی شده است که این ۱۲ بلوک حدود ۱۰۳ مالک دارد.
وی افزود: در بسته تشویقی این طرح، پیش بینی شده که شهرداری ۱۰۰ درصد تخفیف، جدا از تراکم و عوارضات اعمال کند تا پروانه های ساختمانی صادر شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: لازم به ذکر است که افرادی که زودتر برای نوسازی منزل خود اقدام کنند شامل این طرح خواهد شد.
ارائه وام در خصوص نوسازی بافت فرسوده همت آباد
واشیانی پور، خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۰ میلیون تومان برای رهن و ۵۰ میلیون تومان وام توسط دولت پیش بینی شده است که افرادی که زودتر اقدام به نوسازی کنند شامل تخفیف صددرصدی خواهند شد.
وی ابراز کرد: افرادی که در این طرح در ماه های اول ثبت نام کنند شامل تخفیف صد درصدی و افرادی که در ماه های دوم ثبت نام کنند از تخفیف ۸۰ درصدی بهره مند خواهند شد.
تهیه سند بازآفرینی بافت های فرسوده 
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، در قسمتی دیگر از سخنان خود، شهر اصفهان را دارای ۲ هزار و ۳۰۴ پهنه بافت فرسوده است اعلام کرد که این پهنه ها را شامل گروه های تاریخی، میانی، حاشیه ای، پیشینه اسکان و غیر رسمی دانست.
واشیانی پور افزود: این بافت ۱۲ درصد از مساحت شهر را شامل می شود.
وی تصریح کرد: در راستای احیاء بافت های فرسوده اقدامات مهمی در شهرداری و شورای شهر صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به تهیه و تدوین سند راهبردی بازآفرینی پایدار بافت های ناکارآمد شهر اصفهان اشاره کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: این طرح در حال حاضر در ستاد شهرستانی بازآفرینی اصفهان در مرحله تصویب است.
واشیانی پور از مفاد این طرح خبر داد و افزود: این طرح راهبردها و سیاست های هر یک از گونه های بافت های ناکارآمد را مشخص می کند که تحقق آن منوط به همکاری کلیه دستگاه های عضو ستاد شهرستانی می باشد.
وی افزود: همچنین سیاست راه اندازی دفاتر تسهیل گری و خدمات نوسازی با هدف بازآفرینی محلات فرسوده با همکاری و مشارکت ساکنان در دستور کار سازمان نوساری و بهسازی قرار می گیرد.
تخفیف ۷۰ درصدی عوارض بافت های فرسوده
وی خاطرنشان کرد: در راستای احیاء بافت های فرسوده، ۷۰ درصد تخفیف عوارض برای این محدوده ها در نظر گرفته شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای احیاء بافت های فرسوده، دولت وام های ۵۰ میلیون تومانی ارائه می دهد، تصریح کرد: این وام ها با بهره ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد آن توسط دولت و ۸ درصد توسط مردم پرداخت می شود و به پلاک هایی که اقدام به تجمیع کنند، ۲۰ میلیون تومان ودیعه تعلق خواهد گرفت.
واشیانی پور خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات، تسهیل گری و تشویق مردم به امر نوسازی است.
اتمام فاز اول احیاء دولت خانه صفوی
وی در خصوص احیاء بافت های فرسوده تاریخی از جمله دولتخانه صفوی چنین بیان کرد: پروژه عظیم احیاء دولتخانه صفوی، یکی از پروژه هایی است که در راستای احیاء بافت های فرسوده در حال انجام است؛ همچنین فاز اول آن مرحله تکمیل است.
احیاء ۵۰ درصد از بافت تاریخی اصفهان
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه در طول محدوده طرح دولتخانه صفوی ۲۰ پروژه تعریف شده است، گفت: در طول دهه اخیر ۵۰ درصد از طول محورهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر اصفهان به طول ۲۳ کیلومتر و شامل ۱۰ محور (بیدآباد، جنوب میدان امام (ره)، زاینده رود،‌ تخت فولاد، خواجه نظام الملک و محورهای دیگر) در قالب بیش از ۱۵۰ متر مرمت شده است.
واشیانی پور اضافه کرد: این اقدامات در راستای مرمت، بازسازی، نوسازی مناره ها، خانه ها، برج کبوتر، حمام ها، بازار ها و موارد دیگر است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لوایح مرسوله به شورای شهر،  بیان کرد: لایحه شهرداری در خصوص بررسی آیین نامه بازنگری فروش مشوق های مربوط به ساماندهی مشاغل شهری که بر اساس مقتضیات روز تنظیم و با اصلاحاتی در کمیسیون بهداشت شورای شهر بررسی شده بود، در صحن علنی شورا نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.
واشیانی پور همچنین در خصوص طرح پیشنهادی ۶ نفر از اعضای شورای شهر در خصوص ایجاد وحدت رویه در اخذ وجوه هزینه های حفاری مربوط به گاز، آب و برق، افزود: علاوه بر موارد مذکور هزینه های نصب حفاظ یا داربست موقت در پیاده رو ها در هنگام احداث ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: همچنین مقرر شد با در نظر گرفتن مصوبات قبلی و لزوم تجدید نظر در ضریب تعدیل و منظور داشتن سن آسفالت و سایر عوامل، طرح مذکور به شهرداری اصفهان انعکاس داده شود تا ضمن بررسی های کارشناسی نسبت به ارائه لایحه به شورای شهر اقدام کنند.
محاسبه عوراض ساختمان پست های برق و گاز بر مبنای کاربری خدمات صورت می پذیرد
وی اضافه کرد: لایحه ای هم در خصوص چگونگی محاسبه عوارض احداث ساختمان های پست های برق و گاز، معطوف به مفاد بندهای ۴ و ۵ از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که از طریق استانداری اصفهان واصل شده بود مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مصوبات مذکور مقرر شده که محاسبه عوارض ساختمان پست های برق و گاز بر مبنای کاربری خدمات صورت پذیرد و عوارض کسری پارکینگ آنها حذف شود.
وی تاکید کرد: پیشنهاد مندرج در لایحه واصله حاکی از محاسبه عوارض تراکم با تعرفه اداری، صفر تومان است و در استفاده از قسمت فوقانی پست های فوق الذکر و پست های عمومی ارگان های ذیربط ضوابط مصوب دفترچه طرح های تفصیلی سال ۹۰ در مورد پست های زیرزمینی مطرح شد.
واشیانی پور افزود: با توجه به این موضوع نتیجه کمیسیون اقتصادی مبنی بر اینکه عوارض مربوطه به محل احداث و استقرار تجهیزات پست برق در واحدهای مسکونی بر مبنای تعرفه زیربنای مسکونی در فضاهای مشاع و بدون احتساب ارزش افزوده بر تراکم و کسری پارکینگ در هر نقطه از عرصه محاسبه شود.
وی گفت: نصب تجهیزات پست برق در زیربناهای مجاز و مندرج در پروانه ساختمان مشمول هیچ نوع عوارض دیگری نخواهد بود که در پایان این لایحه مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار