رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر : 2766
  • چاپ خبر : منطقه ثامن از نظر کاربری تجاری اشباع شده است

منطقه ثامن در محدوده پیرامون حرم رضوی از نظر کاربریهای تجاری اشباع شده است.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی روز یکشنبه در نشست شورای شهر مشهد پیرامون لایحه ارائه تسهیلات ویژه برای کاهش عوارض صدور پروانه در منطقه ثامن، افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای افزایش رغبت حضور سرمایه گذاران در این منطقه فقط باید به کاربریهای اقامتی و مسکونی تعلق گیرد.
وی افزایش کاربریهای تجاری را در منطقه ثامن موجب بروز صدها آسیب توصیف و بیان کرد: شورای چهارم شهر مشهد برای یکبار هم که شده باید نسبت به طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) شهامت نشان دهد.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر قرار است تسهیلاتی برای کاهش عوارض صدور پروانه اختصاص یابد باید کاربریهای تجاری از این امر مستثنی شوند و تسهیلات شامل حال آنها نشود.
وی گفت: هم اکنون قشر جمعیتی ساکن در اطراف حرم مطهر رضوی که افرادی متدین بودند از این منطقه خارج و واحدهای تجاری جایگزین واحدهای مسکونی شده اند.
حجت الاسلام اخلاقی افزود: ارائه تسهیلات باید به منظور ترغیب و تشویق شهروندان، مالکان و سرمایه گذاران در بخش مسکونی و اقامتی در محدوده بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی باشد.
در ادامه این نشست با رای اعضای شورای اسلامی شهر مشهد لایحه ارائه تسهیلات برای کاهش عوارض صدور پروانه در منطقه ثامن مصوب و مقرر شد این تسهیلات فقط به کاربریهای مسکونی و اقامتی تخصیص یابد.
طبق این مصوبه در صورتی که مودی نسبت به پرداخت حداقل ۱۰ درصد از کل بدهی صدور پروانه اقدام کند علاوه بر استفاده از تسهیلات ویژه ‘ضریب تطابق و تحقق پذیری’ می تواند باقیمانده بدهی را به صورت ۳۶ ماهه تقسیط کند.
اجرای طرح بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) از سال ۱۳۷۱ تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. این طرح در محدوده ای به وسعت ۳۱۰ هکتار به چهار قطاع بزرگ تقسیم می شود.
فرایند نوسازی دو قطاع از این بافت به شهرداری مشهد محول شده و بازسازی دو قطاع دیگر بر عهده وزارت راه و شهرسازی است. مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد شامل املاک موجود در قطاعهای یک و دو است که نوسازی و بازسازی آن مربوط به شهرداری مشهد می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار