رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
  • کد خبر : 2650
  • چاپ خبر : مرمت دروازه قرآن قطعی است/ احداث موزه قرآن در کنار باغ موزه دفاع مقدس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از احداث موزه قرآنی در بوستان ولیعصر(عج) شیراز خبر داد و گفت: تمام قسمت‌های بوستان ولیعصر(عج) تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس خواهد شد اما در کنار آن نیز ساخت یک موزه قرآنی را هم مدنظر داریم.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایکنا ، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز  از احداث موزه قرآنی در بوستان ولیعصر(عج) شیراز خبر داد و گفت: تمام قسمت‌های بوستان ولیعصر(عج) تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس خواهد شد اما در کنار آن نیز ساخت یک موزه قرآنی هم مدنظر داریم تا این بوستان به عنوان یک بوستان موزه قرآنی هم مطرح شود.
وی افزود: علاوه بر این‌ها ما تلاش داریم تا یک گالری نیز در ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز بنا کرده و در آن یک موزه قرآنی احداث کنیم.
فضاسازی بهشت و جهنم در موزه قرآنی شیراز
هاجری اظهار کرد: در موزه قرآنی بوستان ولیعصر(عج) شیراز بنا داریم تا بحث فضاسازی بهشت و جهنم طبق آیات قرآن و روایات اسلامی انجام دهیم که این کار را به نوعی از موزه قرآنی در مالزی الگوگیری خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه در پاسخ به آخرین وضعیت تبدیل دروازه قرآن به موزه گفت: این طرح همچنان مطرح است اما متأسفانه این بنای تاریخ فضای کمی دارد و برخی هم گفته‌اند که تردد و ترافیک در این منطقه زیاد است و احداث موزه ممکن است آثار سوء گذاشته و موجب تخریب بنا شود اما در عین حال مرمت دروازه قرآن قطعاً انجام خواهد شد.
قرآن هفده‌من یا ماکت آن به جای اصلیش باز می‌گردد
وی ادامه داد: بعد از مرمت دروازه قرآن صد در صد یا ماکت قرآن هفده من یا اصلاً خود قرآن هفده من که متعلق به بنای تاریخی دروازه قرآن است و هم‌اکنون در موزه پارس نگه‌داری می‌شود، به این بنا منتقل خواهد شد و برخی از فعالیت‌های قرآنی به‌صورت دیجیتال را در این بنا می‌توانیم دنبال کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار