رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
  • کد خبر : 2588
  • چاپ خبر : ضرورت تقویت شهرداری یزد برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه اجرائیات شهرداری وظیفه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را دارد، گفت: باید شهرداری را در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تقویت کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، ملیحه امینی‌اصل صبح امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر یزد اظهار کرد: برخورد قاطع با ساخت‌وسازهای غیرقانونی ضروری است اما باید اجرائیات شهرداری را در این زمینه تقویت کرد.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری‌ها در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد و جلوی ساخت‌وساز را گرفته و از ضایع شدن سرمایه‌های ملی جلوگیری کند، افزود: باید پیش‌ از اینکه ساختمانی ساخته شود و سپس با حکم تخریب با آن مقابله شود، بتوانیم با سازوکارهای مناسب جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از وظایف اجرائیات شهرداری برشمرد و تصریح کرد: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز تنها با نظارت مستمر محقق می‌شود اما واحد اجرائیات شهرداری با کمبود نیروی انسانی مواجه است که باید در این زمینه اقدام شود.

وی از دیگر موانع در این زمینه را کمبود اعتبارات در اجرائیات شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه تقویت واحد اجرائیات را برای پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز فراهم کنیم تا از ضرر و زیان‌های ناشی از تخریب به مالکان نیز جلوگیری شود.

امینی‌اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ترافیکی در برخی نقاط شهر یزد ادامه داد: از جمله زیر‌گذر مهدیه و معلم یزد دارای ترافیک سنگین در ساعات اولیه روز و به ویژه عصر هستند که لازم است در این زمینه طرح‌هایی را هر چه سریع‌تر اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد ترافیک در میدان‌های یاد شده در اتلاف وقت مردم و آلودگی نیز تاثیر بالایی دارد، گفت: حضور فیزیکی پلیس در این زمان‌ها می‌تواند گره ترافیکی را باز کند و از سنگین‌تر شدن حجم آن کم کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اجرای طرح‌های کاهنده ترافیک میدان‌های معلم و مهدیه یزد خاطرنشان کرد: دوربین‌های نظارتی مستقر در این دو محل نیز در زمان ترافیک کارایی خود را از دست داده و آنگونه که باید موثر نیستند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار