رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
  • کد خبر : 2566
  • چاپ خبر : اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با ایجاد مراکز آموزش مهارت و اشتغال

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی برای مراکز آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار و توسعه ی این مراکز توسط شورای اسلامی شهراصفهان خبرداد.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایمنا ، “ندا واشیانی پور” درجلسه ای که به همت موسسه نیکوکاری سرمد به مناسبت هفته کتابخوانی و با حضور کودکان کار برگزار شد گفت: همه ی کشورهای پیشرفته ی دنیا زمانی که برای آینده برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کنند اولویت اصلی آن ها قشرکودکان هستند.
وی کودکان را آینده سازان جامعه خواند و افزود: کودکان در ۲۰ سال آینده جامعه را می سازند و این قشر هستند که در توسعه یافتگی و یا عقب گرد بودن کشور نقش به سزایی را دارند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بچه های کار را توانمند و قابل احترام دانست و افزود : بچه هایی که در سن کم وارد دنیای بزرگترها می شوند کار بسیار بزرگی می کنند، آن ها با دستان کوچک و با قلب پاکشان یک خانواده را اداره می کنند.
وی در ادامه افزود: امیدواریم در کنار موسسه ی نیکوکاری سرمد بتوانیم سهم خود را به عنوان یک شهروند و مسئول درقبال بچه های کار در این شهر ایفا کنیم.
وی گفت: بسیاری ازقهرمانان این کشور از مناطق محروم بوده اند که حتی یک دست لباس برای پوشیدن نداشتند اما زمانی که امکانات دراختیارشان قرارگرفت یک کرسی جهان را به نام کشورثبت کردند چرا که بچه های مناطق محروم یاد گرفته اندکه کم توقع باشند.
وی از تصمیمات صورت گرفته در شورای شهر برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: تصمیمات و فعالیت های خوبی برای زنان سرپرست خانوار که قشر آسیب پذیرجامعه هستند انجام گرفته است.
 ۵ مرکز در شهر اصفهان برای زنان سرپرست خانوار 
وی درادامه به طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اشاره و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از پتانسیل های شهرداری استفاده شد و طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که به طور رایگان به آموزش مهارت به این قشر آسیب پذیر جامعه بود را با ایجاد مراکزی برای اشتغال احداث کردیم.
وی از اختصاص بودجه ی ۵۰۰ میلیون تومانی شورای شهر برای توسعه ی این مراکز اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۵ مرکز در شهر اصفهان وجود دارد که زنان سرپرست خانوار در این مکان ها کار می کنند.
هیچ زنی به هیچ دلیلی نباید شب ها درخیابان بخوابد
وی درادامه به آمارنگران کننده افزایش کارتن خواب های زن درشهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: افزایش تعداد کارتن خواب ها و تعداد معتادان زن و براساس شعار “هیچ زنی به هیچ دلیلی نباید شب ها درخیابان بخوابد” مدد سرای بانوان را ایجاد کردیم که در این مراکز زنانی که کارتن خواب و معتاد هستند شب ها می توانند با امنیت دراین مکان استراحت و ازخدمات این مرکز استفاده نمایند.
وی درپایان گفت: برنامه ی بعدی کودکان کار هستند که لازم است با کمک موسسه ی نیکوکاری سرمد به این قشر از جامعه که خیلی زودتر از سنشان دوره ی بزرگسالی راتجربه کرده اند خدمت کنیم.
همچنین در ادامه این مراسم برنامه هایی شامل قصه گویی،سخنرانی درباره کتاب و تکنوازی نی برگزار و در پایان این مراسم نیز کتاب هایی در رده های سنی مختلف به کودکان به رسم یادبود اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار