رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
  • کد خبر : 2391
  • چاپ خبر : از حذف‌های سیاسی در شورای شهر مشهد تا سودهای ۶۰۰ میلیونی شرکت الیت

امروز روزی بود که شهردار مشهد باید با پاسخ خود اعضای شورای شهر را قانع می‌کرد در غیر این صورت استیضاح می‌شد؛ بر همین اساس تعدادی از اعضا درخواست کرده بودند رای‌گیری برای پاسخ شهردار به صورت مخفی انجام شود زیرا یکی از آنان معتقد بود در شورای شهر مشهد حذف سیاسی صورت گرفته و افراد جرات نمی‌کنند نظرات واقعی خود را بیان کنند.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا، امروز چهارم آبان ماه در صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، چند نفر از اعضا سوالی را از شهردار پرسیدند تا اگر پاسخ شهردار آنان را راضی نکرد، برای استیضاح وی تصمیم‌گیری کنند.
سیدجلال فیاضی، یکی از اعضای شورای شهر مشهد سوال خود را اینطور بیان و اظهار کرد: شورای شهر مشهد در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال ۹۲ شهرداری را مکلف به فسخ قرارداد با الیت و فسخ واگذاری سهام آن به شهرداری کرده بود که این مصوبه قابل تمدید بوده و تا مهر ماه سال ۹۲ نیز تمدید شد.
وی افزود: در شورای چهارم یک نماینده از طرف رئیس شورای شهر مشهد انتخاب شد و با مدیرعامل الیت جلسه‌ای را برگزار کرده که در نهایت در یک صورت‌جلسه آورده شد تا شهرداری به میزان هشت میلیارد تومان سهام الیت را بخرد.
این عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شهردار مشهد در پاسخ به تذکری که به ایشان داده شد عنوان کرده بود که این تصمیم شهرداری براساس مصوبه شورای شهر بوده است، اما جلسه‌ای که تنها یکی از اعضای شورای شهر با مدیرعامل الیت داشته است تنها صورت‌جلسه‌ای داشته و به تصویب شورا نرسیده است.
فیاضی با بیان اینکه اقدام شهرداری در این خصوص چون بدون مصوبه شورا بوده، تخلف است، ادامه داد: هشت میلیارد تومان پول کمی نیست و نباید به کمیت این موضوع نگاه کنیم؛ نهادهای نظارتی در این زمینه حساس شده‌اند و در واقع می‌توان گفت خرید سهام الیت توسط شهرداری تخلف و غیر قانونی بوده است.
۶۰۰ نیرو به صورت غیرقانونی جذب الیت شده‌اند
محمدرضا دیمه‌کار، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز از شهردار پرسید: چرا باید زمانی که خرید سهام الیت به تصویب نرسیده همچنین جذب نیرو در این زمان قانونی نبوده است، ۶۰۰ نیرو وارد سازمان شود؟ که متاسفانه شنیده شده است بخشی از نیروها نیز توسط خود اعضای شورای شهر معرفی شده‌اند.
محمود عامری‌فرد، دیگر عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: اینجا سوال از شهردار است، اما چرا شورا را زیر سوال می‌برید؟ بعد از سه سال چه شده و چه فشار سیاسی بر شما وارد شده است که حیثیت شورا را زیر سوال می‌برید.
سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در پاسخ به سوال‌های مطرح شده، عنوان کرد: زمانی که برای واگذاری الیت مزایده برقرار شد و کسی نیز خریدار آن نبود شهرداری چه کاری می‌توانست انجام دهد.
وی افزود: اینکه شورای شهر مشهد تعیین کرده است که نخعی به عنوان نماینده شورا با مدیرعامل الیت جلسه‌ای برقرار کند و در آنجا تصمیم به خرید الیت بگیرد، به من ربطی ندارد؛ این موضوع مربوط به سال ۹۲ است.
الیت ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان سود می‌کند
شهردار مشهد اضافه کرد: سوال پرسیدن به معنی تشویق یا تنبیه نیست؛ در حال حاضر چنین کاری که شهرداری کرده است باید تشویق شود زیرا دست به کاری جهادی زده و با آن اوضاعی که الیت داشت در حال حاضر الیت را به سود‌دهی رسانده است، در حال حاضر ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان سود وارد الیت می‌شود.
درخواست ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر برای رای‌گیری به صورت مخفی
به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تقاضا کردند که رای‌گیری در خصوص قانع شدن یا قانع نشدن از پاسخ شهردار به صورت مخفی انجام شود، در ادامه برای اینکه این رای‌گیری مخفی انجام شود یا نه موافقان و مخالفان صحبت کردند.
علی‌اصغر نخعی‌راد، دیگر عضو شورای شهر مشهد با مخالفت نسبت به رای‌گیری مخفی، گفت: رای‌گیری مخفی اصلا مناسب نیست و مشخص می‌شود که افراد عملکردشان سیاسی بوده است نه براساس مصالح شهری.
سیدجلال فیاضی، عضو شورای شهر مشهد در پاسخ به این موضوع، عنوان کرد: اتفاقا به دلیل همین مسائل سیاسی است که می‌خواهیم این رای‌گیری به صورت مخفی انجام شود؛ با اعضایی که نظراتی متفاوت با نظرات سیاسی شما دارند برخوردهای جدی می‌کنند.
اعضا جرات نمی‌کنند که نظرات خودشان را بدهند
وی افزود: اعضا جرات نمی‌کنند که نظر خودشان را ارائه دهند زیرا در برابر شیوه‌های حذف سیاسی که انجام داده‌اید افراد باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کند.
شهردار مشهد عنوان کرد: برای من فرقی نمی‌کند که این رای‌گیری به صورت مخفی باشد یا آشکار؛ این شورا، شورای حر است و به آن اتهام وارد نکنید؛ اگر من هم حقی در اظهارنظر می‌داشتم موافق با رای‌گیری مخفی بودم.
حسن قدیری طرقی، دیگر عضو شورای شهر مشهد در خصوص تذکری، تصریح کرد: وقتی کسی جزءِ سوال‌کنندگان از شهردار نیست، چرا باید رای بدهد که از پاسخ شهردار قانع شده یا نشده است، این مورد در رای‌گیری‌ها دچار اشتباه می‌شود.
به گزارش ایسنا، در نهایت اکثریت اعضای شورای شهر در خصوص اینکه رای‌گیری مخفی باشد، رای ندادند؛ رای‌گیری از میان تمام اعضای حاضر در جلسه برای قانع شدن از پاسخ شهردار انجام شد، چهار نفر از پاسخ وی قانع نشدند، دو نفر رای ندادند و ۱۶ نفر دیگر رای قانع شدن از پاسخ شهردار را دادند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار