رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
  • کد خبر : 2366
  • چاپ خبر : لزوم حفظ جایگاه شورا در آستانه انتخابات
عضو شوراي شهر شيراز تاکید کرد:

لزوم حفظ جایگاه شورا در آستانه انتخابات

برخی با ایجاد اختلاف بین اعضای شورا به‌دنبال تنزل جایگاه این نهاد مدنی هستند،‌ خواستار تلاش و همدلی اعضا برای حفظ شان و جایگاه شورای شیراز شد.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا ، زین العابدین عرب  در یکصد و چهارمین جلسه عادی شورای شهر شیراز با اشاره به مشکلات ناشی از نقدینگی پروژه المان ورودی این کلانشهر بیان کرد: سال ٩١ این پروژه کلنگ زنی شد و پس از گذشت چهار سال امروز بسیاری از بخش های آن از جمله آب نما، فضای گردشگری و تجهیزات آن آماده شده است.

وی که این المان را پس از دورازه قرآن از زیباترین و بزرگترین المان های شیراز می داند، ابراز امیدواری کرد با توجه ویژه شهرار محترم شیراز این پروژه با تامین مالی بخش های باقی مانده تا پایان امسال راه اندازی شود

این عضو شورای شهر شیراز با اعلام این خبر که پس از اتمام پروژه یکی از شهدای گمنام در مجاورت این المان خاکسپاری خواهد شد، گفت: در راستای انجام این امر، محل پروژه به نام نیکوی نورالشهدا نامگذاری شده است.

عرب در بخش دیگری از نطق خود به پل های عابر پیاده و مشکلات ناشی از آن در سالهای اخیر به ویژه آمار متوفیان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه چندین پل های عابرپیاده در سطح شهر شیراز زده شده اما باز هم شاهد آمار بالای فوتی ها در این قسمت هستیم.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که “جان مردم برای ما مهمتر است یا خودرویی که با سرعت می خواهدبه مقصد برسد؟” گفت: سه پل مکانیزه دراین کلانشهر احداث شده که یا تعطیل هستند ویا مشکلاتی دارند که نمی توان از آنها استفاده کرد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در بودجه امسال ١۵ میلیارد تومان بودجه برای احداث پل های عابر پیاده گذاشته شده که باید تا پایان سال چند پل ساخته شود، عنوان کرد: نباید منتظر سرمایه گذار باشیم چرا که این بخش، بخش خدمات عمومی است و با جان مردم سر و کار دارد.

عرب در ادامه به مسئله تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری شیراز اشاره و اضافه کرد: هم اینک بیش از ١١ هزار نیرو در شهرداری مشغول به کار هستند که در ابتدای فعالیت چهارم شورا تنها ٨ هزار نیرو داشت و امروز به این میزان رسیده است.

وی ضمن تقاضا از شهردار محترم مبنی بر تعیین تکلیف هرچه سریعتر این موضوع، بیان کرد: تلاش کردیم تا این موضوع در کمیسیون مربوطه حل شود اما به دلیل عدم نتیجه آن را در صحن مطرح کردیم.

عضو شورای اسلامی شیراز همچنین لزوم قرار گرفتن بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری شیراز در دستور کار شورای شهر را خواستار شد.

عرب در بخشی از نطق خود با اشاره به سابقه حضور خود در سه دوره شورای شیراز و نزدیک بودن انتخابات شورای پنجم، خواستار حفظ جایگاه شورا از سوی تمام اعضاء شد.

وی با تصریح اینکه اعضای شورا می‌توانند با عملکرد و رفتار خود، حیثیت شورای شهر را حفظ کرده و جایگاه آن را ارتقاء بخشند یا اینکه آن را تضعیف کرده و تنزل دهند.

عرب شورای چهارم را قوی و پویا ارزیابی و خاطرنشان کرد: شورای چهارم شیراز تنها دوره‌ای بود که مباحث سیاسی در آن رنگی نداشت و تفکر حاکم بر آن عمرانی و خدمات بود اما از این به بعد و با توجه به در پیش بودن انتخابات، برخی شاید به‌دنبال برچسب زدن و مخدوش کردن این جایگاه باشند.

وی با بیان اینکه برخی به‌دنبال دامن زدن به اختلاف نظرها و ایجاد جدایی بین اعضای شورای شهر هستند، گفت: شورای شیراز بیست و یک عضو دارد و تمام طرح‌ها و مباحث با وجود داشتن موافق و مخالفانی در صحن شورا و براساس اکثریت آراء تصویب یا رد شده و موضوعات به شکل شورایی دنبال شده است.

عضو شورای اسلامی شیراز گفت: اگر اعضای شورای شهر یکدل و همصدا باشند، مردم هم اعتماد کرده و مشارکت آنان در انتخابات شورای پنجم افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار