رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
  • کد خبر : 2361
  • چاپ خبر : پروژه المان ورودی شهر شیراز تامین اعتبار شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم تامین اعتبار پروژه المان ورودی شهر شیراز و اتمام آن در زمان مقرر تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل ازتسنیم ، زین‌العابدین عرب، عصر امروز در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورا در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: المان ورودی شیراز از مسیر غربی این شهر از جاده کازرون و خوزستان به سمت شیراز یکی از زیباترین المان‌های ورودی شیراز است.

وی با اشاره به اینکه این المان در سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و دارای فضای سبز، آب‌نما، دو فروشگاه بزرگ، نمازخانه و دیگر امکانات لازم برای استراحت کوتاه‌مدت مسافران است افزود: امیدواریم این پروژه در زمان خود به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این مکان قرار است یک شهید گمنام دفن شود خاطرنشان کرد: نام آن نیز به سبب عبور رزمندگان از این مسیر برای اعزام به مناطق عملیات دوران دفاع مقدس «نورالشهدا» نامیده می‌شود.

عرب با اشاره به اینکه در حال حاضر مناطق چهار و نه شهرداری شیراز بر روی این پروژه فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی عملیات زیرساختی، جابه‌جایی و انتقال تاسیسات این پروژه انجام شده است.

وی بیان کرد: برای اینکه این پروژه در زمان مقرر خود به اتمام برسد نیاز به مساعدت مالی دارد چراکه با درآمد شهرداری منطقه ۴ این کار انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: با توجه به اینکه المان ورودی شیراز در جاده بوشهر پس از دروازه قرآن به بهترین و زیباترین ورودی شیراز تبدیل می‌شود باید تدابیر لازم برای تامین اعتبار ساخت این پروژه در اولویت قرار گیرد و این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

عرب به ساخت پل‌های عابر پیاده از چند سال گذشته در شیراز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۷ نفر از شهروندان شیراز در تصادفات شهری جان خود را از دست دادند در حالی که توجه به مسیر خودروها و اتوبوس‌ها برای برخی مسئولان اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد محدودی پل مکانیزه که در سطح شهر ساخته شده است همواره مشکلاتی دارد که برای مردم قابل استفاده نیست افزود: رسیدگی به وضعیت این پل‌ها و افزایش تعداد پل‌های عابر مکانیزه باید در دستور شهرداری شیراز قرار گیرد.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان بودجه شهرداری شیراز به ساخت پل عابر پیاده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شهرداری نباید برای ساخت پل عابر پیاده مکانیزه منتظر سرمایه‌گذار باشد خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در اختیار شهرداری قرار گرفته است و با توجه به اینکه ساخت پل عابر پیاده مربوط به بخش خدمات عمومی مردم است باید جان مردم در اولویت شهرداری باشد.

عرب با اشاره به اینکه وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری به دغدغه‌ای مهم برای اعضای شورا تبدیل شده است تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای شهرداری شیراز بلاتکلیف هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی و وضعیت قرارداد آنها با شهرداری روشن شود.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای شرکتی شهرداری در ابتدای دوره چهارم شورای شهر شیراز ۸ هزار نفر بوده است عنوان کرد: این تعداد به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافته است که باید تعیین تکلیف و ساماندهی شود و شهرداری باید در این زمینه هر چه زودتر اقدام کند و شورا باید از شهردار بخواهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز به نزدیک بودن انتخابات شوراها و برخی اظهارنظرهای اعضای شورا درباره مصوبات شورا اشاره و بیان کرد: تمامی اعضای شورا در برابر هر یک از مصوبات آن مسئولیت دارند.

عرب از شورای چهارم به عنوان شورایی پویا، خوب، همدل، همصدا، به دور از هرگونه جنجال و درگیری سیاسی و جناحی یاد کرد و گفت: برخی دوستان نزدیک به انتخابات جنجال می‌کنند در حالی که باید مردم منتقد باشند نه اینکه اعضای شورا به تخریب شورا بپردازند بلکه همدلی این دوره از شورا باید الگویی برای شوراهای آینده باشد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، به همایش بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر شیراز بنا بر احساس تکلیف برای برگزاری این همایش که نمادی از تبلور مقاومت و قلب تپنده شیعیان جهان است ورود کرده است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز بودجه مناسبی به این موضوع اختصاص داده است افزود: با تقسیم وظایفی که با سپاه استان و مجموعه استانداری انجام شده است مسئولیت موکب احمدبن موسی (ع) در کربلا به سپاه و در مرز شلمچه به شهرداری شیراز واگذار شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه این موضوع نباید تنها برای چند دستگاه اهمیت داشته باشد تصریح کرد: بار اصلی این مسئولیت بر دوش شهرداری، سپاه و خیرین است.

محمدیان با اشاره به اینکه خیرین همواره برای این موضوع ورود می‌کنند و حتی اگر هیچ دستگاهی ورود نکند خودشان به بهترین شکل اقدام می‌کنند گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع همایش بزرگ اربعین حسینی تمامی دستگاه‌ها باید مسئولانه‌تر ورود و به هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کنند.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به افزایش هزینه تملک زمین‌های اطراف سد تنگ سرخ به دلیل درختکاری و نبود اعتبار لازم برای تملک این زمین‌ها توسط شهرداری اشاره و عنوان کرد: دهانه این سد به دلیل عدم تملک زمین‌های اطراف محدودتر شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آب سد تنگ سرخ در یاسوج با آب چشمه شش‌پیر که متعلق به استان فارس است تامین می‌شود اما اگر بنا باشد آب سد تنگ سرخ شیراز تامین نشود مسئولان استان نباید اجازه خروج آب از استان را بدهند.

محمدیان با تاکید بر تامین امنیت آینده آب شرب مردم شیراز خاطرنشان کرد: شورای شهر باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سد تنگ سرخ حساسیت داشته باشد، نمایندگان استان در این زمینه پاسخگو باشند و مسئولان سازمان آب باید توضیح دهند و تمام ابهامات را روشن کنند.

سیّد محسن معین، عضو شورای شهر شیراز، نیز در این جلسه به وضعیت بحرانی آب در استان فارس به ویژه شهر شیراز و قطع بودن آب تعدادی از محله‌های شیراز در تابستان امسال اشاره کرد و اظهار داشت: بازسازی آب‌انبارهای قدیمی در برخی روستاهای فارس آغاز شده است که می‌تواند الگوی خوبی برای شیراز باشد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه تامین مخزن برای منازل مسکونی به منظور ذخیره آب‌های غیرآشامیدنی مانند آب باران گفت: شهرداری نیز می‌تواند برای آبیاری فضای سبز پارک‌های جدید نیز از دریاچه‌های ذخیره مشابه پر شده از آب باران استفاده کند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزایش تعداد خیابان‌ها و مسیرهای طرح پارک حاشیه‌ای مکانیزه از ۱۴ به ۲۸ را در این جلسه به تصویب رساندند.

همچنین در این جلسه پیشنهاد نامگذاری پروژه ۵۸۰ هکتاری در حال احداث مجاور بزرگراه حسینی‎الهاشمی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پروژه به نام بوستان کوهستانی دراک نامگذاری شود.

در این جلسه از فعالان گردشگری استان فارس و مجموعه گردشگری شهرداری شیراز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار