رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
  • کد خبر : 2314
  • چاپ خبر : شهرداری کرج میزان تحقق بودجه امسال را اعلام کند

در کمیسیون بودجه شورای شهر کرج بر لزوم ارائه میزان تحقق بودجه سال جاری توسط شهرداری و همچنین میزان افزایش و یا کاهش بودجه نسبت به سال گذشته تاکید شد.

به گزارش شورانیوز به نقل از  مهر، رضا شریفی در کمیسیون بودجه شورای شهر کرج که صبح یکشنبه برگزار شد با اشاره به تحقق ۶۳ درصدی بودجه شهرداری در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: شهرداری گزارشاتی در این خصوص تهیه و ارائه کند.

شریفی در ادامه اضافه کرد: شهرداری باید اعلام کند که بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته چند درصد بیشتر یا کمتر تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مختص به بودجه مشکلاتی را برای شهرداری ایجاد خواهد کرد، افزود: موضوع بودجه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج به موضوع ابطال بخشی از عوارض (عوارض ۱.۵ درصد دیرکرد که از سوی دیوان عدالت اداری ارائه شد) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمدهای شهردادی از طریق اخذ عوارض است، این امر در آینده ای نزدیک، اجرای پروژه های شهری را با مشکل مواجه می کند.

در این جلسه لایحه شهرداری در خصوص تصویب آیین نامه احراز پست و انتصابات نیز مورد بررسی قرار گرفت که اعتراض برخی از اعضای شورا را به دلیل عدم تعیین تکلیف این مهم در یک سال اخیر به همراه داشت.

شریفی با اشاره به اینکه باید ضوابطی مشخص کرده و به طور جدی نسبت به اجرای این مهم اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال پایانی دوره چهارم شورا قرار داریم، باید در این فرصت باقی مانده اقداماتی از جمله تصویب آیین نامه انتصابات و آیین نامه دستمزد و حقوق را تصویب و به اجرا برسانیم.

مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج نیز در این باره گفت: عدم توجه به نظام نامه انتصابات انگیزه پرسنل را کاهش می دهد چرا که جایگاه خود را همیشگی دانسته و پیشرفتی برای خود متصور نیستند.

وی تصویب و اجرای این مهم را برای سالم سازی سازمان های شهرداری ضروری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای این آیین نامه در راستای کاهش فساد اداری بسیار مفید و موثر خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد؛ کارگروهی در این رابطه با حضور چند تن از اعضای کمیسیون تشکیل شود و ظرف دو هفته آینده نتایج اعلام و پس از تصویب در صحن علنی شورا، توسط شهرداری اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار