رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
  • کد خبر : 2226
  • چاپ خبر : نقشه آمایش سرزمین شیراز تهیه شود
نائب رئیس شورای شهر شیراز:

نقشه آمایش سرزمین شیراز تهیه شود

تهیه نقشه آمایش سرزمین برای شیراز توسعه این شهر را به دنبال دارد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، محمودرضا طالبان  در نخستین همایش شهروند یاران با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از ارزش‌ها و هنجارهایی است که برگرفته از پیشینه، کسب شده از حال و قابل انتظار از آینده است اظهار داشت: نگاه دستگاه‌های فرهنگی مختلف کشور به این موضوع متفاوت است.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ شهروندی وظیفه فرهنگی شهرداری است افزود: مهم‌ترین وظیفه شهرداری آموزش فرهنگ شهروندی است که می‌تواند با استفاده از مباحث مذهبی، هنری و غیره به این وظیفه خود عمل کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه اگر راهبرد شهرداری، آموزش فرهنگ شهروندی با تمامی ابزار قابل استفاده باشد می‌تواند به هدف ترسیم شده که تحقق شهری سالم است برسد و شهروندی تربیت می‌شود که به شهر خود تعلق خاطر داشته باشد.

طالبان با بیان اینکه ۴۰ درصد از افرادی که در شیراز زندگی می‌کنند متعلق به این شهر نیستند و این وظیفه مسئولان و مجموعه مدیریت شهری را سنگین‌تر می‌کند یکی از دلایل مهم مهاجرت افراد از محل زندگی خود را عدم توانایی دولت‌ها در نگاه داشتن افراد در محل زندگی خودشان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید نقشه آمایش سرزمین تهیه شود خاطرنشان کرد: این موضوع در دولت‌ها دنبال نشده و به این دلایل شیراز پذیرای مهاجران زیادی است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری در زمینه زیرساخت‌ها به خوبی عمل کرده است و این موضوعی است که مورد اذعان تمامی مردم و مسئولان است تصریح کرد: این نشان از اهتمام شهرداری دارد اما باید روی آموزش شهروندی کار کرد و ایجاد حس تعلق خاطر به مکان در شهروندان ایجاد و تقویت شود.

طالبان بیان کرد: باید زمینه انجام کارهای آموزشی در ابعاد مختلف و بستر لازم برای اجرای این اقدامات در سال پایانی شورا و شهرداری به خوبی فراهم شود به نحوی که شورای آینده نیز بتواند براساس آن اقدام کند و هدف‌گذاری به درستی صورت گیرد و از تمام ظرفیت‌ها نیز در این راه استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار