رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر : 2222
  • چاپ خبر : کمیته مرکزی «شهروند» در شیراز تشکیل شود
رئیس کمیته یاوران شورای شهر شیراز:

کمیته مرکزی «شهروند» در شیراز تشکیل شود

لزوم تشکیل کمیته مرکزی «شهروند» در شیراز تاکید کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، محمدتقی تذروی در نخستین همایش شهروند یاران اظهار داشت: از چند سال گذشته برنامه‌های آموزش شهروندی با کمک یاوران شورا اجرا شده اما تاکنون همایشی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه شهر و شهروند دو مجموعه بزرگ است افزود: اگر شهر به مناطق مختلف تقسیم‌بندی و مرزبندی می‌شود برای ارائه خدمات بهتر است وگرنه شهروندی که در هر منطقه ساکن باشد شهروند این شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌خواهند خدمات دهند نباید برای آنها مناطق مختلف تفاوتی داشته باشد و هر منطقه باید بنا به نیاز خدمات بگیرد.

تذروی با تاکید بر اینکه ایجاد و تقویت فرهنگ شهروندی با سه هدف دنبال می‌شود نخستین مورد را ارتقای میزان احساس تعلق خاطر شهروندان به شهر عنوان کرد و افزود: تقویت تعهدات شهروندان نسبت به شهر و تقویت ارتباط بین شهروندان با یکدیگر از دیگر مواردی است که لازمه ارتقای سطح فرهنگ شهروندی است.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه یاوران شورا باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و زمینه روان‌‌سازی ارتباط مردم با همدیگر را نیز فراهم کنند تصریح کرد: اگر این فرهنگ تقویت شود خود بخود بسیاری از مسائل برطرف می‌شود.

وی به تشریح وضعیت کنونی شهر شیراز پرداخت و بیان کرد: شیراز شهری طولی و لبریز از فرهنگ‌های مختلف و متفاوت همراه با نگرش‌های خاص، مهارت‌های مختلف، قومیت‌های گوناگون و حاشیه‌نشینی‌های زیاد است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به حضور توریست‌های بسیار از کشورهای مختلف در شیراز اشاره و عنوان کرد: برخی از توریست‌ها که به شکل غیرقانونی وارد شیراز می‌شوند برای شهر هزینه اما برخی دیگر برای شهرمان سرمایه ایجاد می‌کنند.

تذروی با بیان اینکه فرهنگ را نمی‌توان با قوانین تغییر داد اظهار داشت: تغییر فرهنگ به زمان زیادی نیاز دارد اما اگر فرهنگی در جامعه نهادینه شود به سادگی تغییر نمی‌کند.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه باید مردم را نسبت به مسائل مختلف شهر و کشور حساس کرد و آنها را با آموزش‌های لازم، مطالبه‌گر بارآورد گفت: اگر مردم روی تمام موارد حساس باشند و مطالبه‌گر شوند مسئولان نیز در انجام مسئولیت خود دقت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ امر به معروف در شهر گسترش پیدا کند افزود: مردم ما آماده هستند و گام‌های نخست را به خوبی برداشتند، همین که مردم در محلات به تعدادی معتمد رای می‌دهند یعنی می‌خواهند در سرنوشت شهرشان تاثیرگذار باشند و پرداخت عوارض توسط مردم یعنی مشارکت در ساختن شهر و باید از توان شهر استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مردم از مدیران فرهنگی شهرشان تقاضا دارند فرهنگ را تعریف و برای توسعه و تقویت آن برنامه‌ریزی کنند، این برنامه‌ریزی باید کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد و اگر چنین شود یاوران شورا و شهرداری به عنوان مجری این برنامه‌ها همکاری می‌کنند.

تذروی با بیان ایکنه ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرای این برنامه‌ها لازم و ضروری است روند کنونی اجرای برنامه‌های آموزشی توسط سازمان‌های مختلف و معاونت‌های شهرداری شیراز را خوب و ارزنده توصیف کرد.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شیراز به کمیته «شهروندی» نیاز دارد خاطرنشان کرد: با توجه به متراکم بودن جمعیت شیراز، نبود برخی زیرساخت‌ها، وجود مهاجرین خرد و کلان در شیراز و از بین رفتن برخی محلیت‌ها در شیراز تشکیل این کمیته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تمامی این اهداف بر مبنای قانون‌مداری و اخلاق‌مداری استوار می‌شود تصریح کرد: اگر این دو موضوع در شهر رعایت شود دیگر موارد نیز برطرف خواهد شد.

رئیس کمیته یاوران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در مرحله نخست پنج مولفه آپارتمان‌نشینی، فضای سبز، ترافیک، ایمنی و آتش‌نشانی، بازیافت و پسماند که حروف ابتدای آنها واژه آفتاب را ایجاد می‌کند مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد تا با همکاری یاوران شورا در محله‌ها اجرا شود.

تذروی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر از توان یاوران شورای به خوبی استفاده نمی‌شود عنوان کرد: در شیراز یاوران شورایی فعالیت دارند که نه حقوق می‌خواهند نه انتظار دارند نه جایگاه دارد و بدون هیچ چشمداشتی برای آبادی و عمران شهر خود وقت می‌گذارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تنها یاوران شورا هستند که منتخب مردم در محله و شهرک‌های خود هستند تاکید کرد: باید از این توان بالا استفاده بهینه شود.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این همایش گفت: اگر مجموعه مدیریت شهری به یاوران شورا اطمینان دارند باید در عمل ثابت کنند و حتی برگزاری اینگونه مراسم را نیز به خود آنها واگذار کنند.

وی به احترام یاوران شورا سخنرانی نکرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار