رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
  • کد خبر : 2215
  • چاپ خبر : دولت و مجلس زمینه آزمون و خطای شوراها را فراهم کنند
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

دولت و مجلس زمینه آزمون و خطای شوراها را فراهم کنند

دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید بستر آزمون و خطا برای شوراها را فراهم کنند چراکه این موضوع رشد شوراها را به دنبال دارد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، محمودرضا طالبان  در گردهمایی معاونان اجرایی و اداری شوراهای عالی استان‌های کشور اظهار داشت: در ابتدای دوره گذشته مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای شوراها افزایش و در انتهای این دوره کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این اتفاق هم برای مجلس و هم برای شوراها ارزیابی منفی می‌شود افزود: شاید دولتی‌ها و مجلسی‌ها وجود شوراها را دخالت در امور خود می‌دانستند و یا شاید شورایی‌ها خوب عمل نکردند که اعتماد دولتی‌ها را جلب کنند و باید این دو مورد بررسی شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه نظام شورایی در کشور ما پذیرفته شده است خاطرنشان کرد: ساختار نظام ما پادشاهی ۲۵۰۰ ساله بوده و ۳۷ سال است که به برکت انقلاب به سمت دموکراسی و مردم‌سالاری دینی حرکت کرده است.

طالبان با بیان اینکه تحقق کامل نظام مردم‌‌سالاری دینی مستلزم فراهم شدن زمینه فعالیت و امکان آزمون و خطا برای شوراها است تصریح کرد: این موضوع نیاز به تمرین‌ها و ممارست هایی دارد و باید در تمامی امور به نظر مردم اهمیت داده شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید اجازه مشارکت مردم و به عبارت دیگر نمایندگان آنها در شوراها و حکومت‌های محلی را بدهد بیان کرد: دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید اجازه دهند حلقه اول مردم‌سالاری دینی که همین شوراها هستند تمرین داشته باشد و به قدری آزمون و خطا صورت گیرد که در نهایت شوراها به جایگاه واقعی خود دست یابند و بتوانند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شوراها نیز باید به خوبی به وظایف خود عمل کنند عنوان کرد: هدایت درست شوراها نیز بر عهده دولتی‌ها است زیرا اگر شوراها به حال خود واگذار شود ممکن است هر اتفاق نامبارکی در شهر رخ دهد و این نظارت جدی باید از سوی دولت صورت گیرد.

حسین نعمتی، رئیس شورای استان فارس، نیز در این گردهمایی، فلسفه وجودی شوراها را روان‌سازی کارهای مردم و آرامش‌بخشی به جامعه و فراهم کردن زندگی مطلوب همراه با آرامش و آسایش برای مردم دانست و گفت: معاونان اجرایی می‌توانند کارهای زمین مانده را عملیاتی کنند.

وی بر لزوم تدوین و تهیه سند چشم‌انداز ده یا بیست ساله برای شوراها تاکید کرد و اظهار داشت: این سند می‌تواندچراغ راه شوراهای آینده نیز باشد و زمینه تحول و پیشرفت شهرها را فراهم می‌کند.

رئیس شورای استان فارس با بیان اینکه نباید بیت‌المال هزینه کارهای تشریفاتی و اقدامات بی‌اولویت شود خاطرنشان کرد: امروز باید خستگی‌ناپذیر و مخلصانه کار کرد و تعصبات برای اخلاق نیکو و کمک به مردم و کردار پسندیده و حل مشکلات مردم باشد.

نعمتی با اشاره به اینکه امروز کارهای عقب مانده زیاد است و فرصت برای بگومگوهای سیاسی و ملال‌آور و جناحی باقی نمی‌گذارد بیان کرد: زندگی راحت و همراه با آرامش زمانی محقق می‌شود که به دیگران عشق بورزیم و آرامش خود را در آرامش دیگران بدانیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار