رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر : 2126
  • چاپ خبر : افزایش بودجه سال آینده شهرداری شیراز بعید به نظر می رسد

: تنها ۴۵ تا ۵۰ درصد درآمد شهرداری شیراز متکی به عوارض ساخت و ساز است.

به گزارش شورانیوز ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز ضمن اعلام این مطلب گفت: بودجه امسال شهرداری شیراز نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد دارد و به رقم ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسیده، این در حالی است که سال گذشته ۹۵ درصد از بودجه شهرداری شیراز محقق شد که به نسبت تحقق بودجه در سایر کلانشهرها رقم خوبی است.
بیژن زارعی در خصوص تحقق بودجه امسال نیز گفت: با توجه به رکود اقتصادی که در کشور وجود دارد شهرداری تمامی کلانشهرهای کشور در تحقق بودجه با مشکل مواجه هستند و شهرداری شیراز نیز در ۶ ماهه اول سال تنها موفق به تحقق ۵۰ درصد بودجه شده که امیدواریم این روند در نیمه دوم سال جاری جبران شود و شاهد تحقق کل بودجه امسال باشیم.
وی ادامه داد: به رغم کاهش درآمدها نگذاشتیم این مشکل در روند اجرای پروژه های عمرانی شهر اثر بگذارد و هیچ پروژه ای تعطیل نشده است.
زارعی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ درصد درآمد شهرداری متکی به عوارض ساخت و ساز است و مابقی درآمد شهرداری نیز از حوزههای دیگر از جمله جذب سرمایه گذاری، فروش اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی تامین می شود.
نایب رییس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت: در خصوص درآمدهای پایدار هنوز هیچ کدام از کلانشهرهای کشور به تعریف جامعی در این مبحث نرسیده اند البته طی سال های اخیر برخی راه های جدید از جمله فروش پروژههای اوراق مشارکت را برای کسب درآمدهای پایدار در پیش گرفته ایم و در این رابطه شهرداری چندی قبل سری اول پروژه های اوراق مشارکت را با بانک تسویه کرد و هم اکنون این پروژه ها آماده واگذاری است اما به دلیل رکود اقتصادی موجود هنوز موفق به فروش بخشی از آن ها نشده ایم.
زارعی ادامه داد: یکی دیگر از راه هایی که برای تحقق درآمدهای شهرداری به کار گرفتیم خودکفایی سازمان های زیر مجموعه شهرداری است تا با این کار ظرف چند سال آینده این سازمانها از طریق دریافت عوارض در قبال ارایه خدمات هزینه های خود را تامین کنند.
وی با اشاره به مرحله جدید توزیع اوراق مشارکت شهرداری شیراز در نیمه دوم امسال اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود بعید می دانم که بودجه سال آینده شهرداری شیراز افزایش یابد مگر آن که در ادامه سال گشایشی صورت گیرد و کل بودجه تحقق یابد و یا اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی رخ دهد.
عضو شورای شهر شیراز گفت: تصویب بودجه رویایی برای شهرداری باعث بالا رفتن توقعات مردم می شود چرا که برخی فکر میکنند بودجهای که مصوب شده در گاوصندوق شهرداری است و آن ها تنها باید این بودجه را هزینه کنند این در حالی است که فعالیت اقتصادی شهرداری به صورت درآمد و هزینه است یعنی به هر مقدار که درآمد کسب شود، هزینه می شود.
زارعی گفت: در حوزه سرمایه گذاری نیز به رغم تلاش گسترده شهرداری و شورا تلاش زیادی صورت گرفته و حتی طی این مدت تعدادی از ایرانیان مقیم خارج نیز برای سرمایه گذاری به ما مراجعه کرده اند اما به دلیل برخی مشکلات بانکی برای ورود سرمایه گذار خارجی هنوز در این زمینه موفق نبوده ایم و امیدواریم با اجرای کامل برجام و رفع مشکلات بانکی در این رابطه به موفقیتهایی دست یابیم. وی ادامه داد: البته با توجه به این که در گذشته سوابق خوبی در برخی سرمایه گذاریها نداریم این موضوع ما را با مشکل مواجه میکند هر چند تمامی حوزه های استان و شهر شیراز امروز برای حضور سرمایه گذاران آماده همکاری هستند و امیدواریم با تحقق این مهم، این ذهنیت پیشین در خصوص سرمایه گذاری در شیراز رفع شود و شاهد رونق حوزه سرمایه گذاری باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار