رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
  • کد خبر : 2089
  • چاپ خبر : مجتمع الماس همدان ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه مجتمع الماس همدان ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری همدان بدهکار است گفت: در این پروژه از نام خانواده شهدا و ایثارگران استفاده شد ولی حقوقی به آنها پرداخت نشد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، ابراهیم مولوی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: به نام خانواده شهدا و جانبازان پروژه مجتمع الماس شکل گرفت ولی هیچ حق و حقوقی به آنها نرسید.

وی با بیان اینکه مشکلات این مجتمع بدون سواستفاده از ارزش‌ها تعیین تکلیف شود عنوان کرد: در این مجتمع بیش از هزار متر با کاربری پارکینگ به تجاری بدون مجوز تغییر کاربری پیدا کرد.

مولوی با اعلام اینکه این مجتمع ۱۵ میلیارد تومان به شهرداری همدان بدهی دارد اظهار داشت: زمینی که هیئت مدیره این مجتمع برای انتقال به شهرداری همدان در نظر گرفته دو میلیارد تومان ارزش دارد که با دو میلیارد تومان پرداخت نقدی آنها در مجموع چهار میلیارد تومان خواهد بود.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: مابقی بدهی این مجتمع به شهرداری همدان نیز باید تعیین تکلیف شود چرا که در این شرایط مالی شهرداری باید به فکر کسب درآمد نیز باشد.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از معوقه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری همدان اظهار داشت: بخشی از نیروهای شهرداری حدود دو ماه است که هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و باید پرداخت حقوق هم‌زمان صورت پذیرد.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه تعدادی از کارکنان شهرداری حداقل حقوق را دریافت می‌کنند افزود: نحوه پرداخت حقوق در شهرداری بخشی به مدیریت منابع مالی و بخشی هم به نحوه درآمدی برمی‌گردد که این موارد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

الیاسی با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت حقوق باید پرسنل با حداقل حقوق باشد تصریح کرد: لازم است با مدیریت واحد تعادلی بین پرداخت حقوق سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ایجاد شود تا همه کارکنان سازمان‌ها هم‌زمان حقوق دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که منابع مالی شهرداری برای پرداخت حقوق کفاف نمی‌دهد می‌توان حداقل ابتدا بخشی از حقوق را پرداخت کرد تا همه افراد هم‌زمان مزد خود را دریافت کنند.

شهرداری همدان براساس خط‌کش بودجه پروژه‌ها را اجرایی کند

حسین قراباغی در این جلسه اظهار داشت: یکی از مسائل مورد تاکید در تبصره‌های ذیل بودجه ۹۵ شهرداری همدان اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان براساس اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید براساس اولویت‌ها پروژه‌های عمرانی را اجرایی کند افزود: برخی مناطق شهرداری همدان براساس فرمایش‌ها پروژه‌ها را اجرایی می‌کنند که انتظار می‌رود مناطق چهارگانه شهرداری همدان بر روی خط‌کش بودجه حرکت کنند.

قراباغی تصریح کرد: شهرداری همدان و مدیران مناطق چهارگانه باید پروژه‌های عمرانی را براساس اولویت‌ها اجرایی کنند نه اینکه اولویت نخست را کنار گذاشته و اولویت‌های بعدی را اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مربوط به سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار واحد صنفی شناسایی شده غیرمجاز در همدان وجود دارد که برخی بر این باورند این واحدها بیشتر در مناطق سه و چهار بوده در صورتی که تعداد واحدهای این دو منطقه با واحدهای مناطق یک و دو شهرداری برابری می‌کند.

قراباغی با اشاره به اینکه کسب درآمدهای کوششی و پایدار یکی از اولویت‌های شورای دوره چهارم بوده است اظهار داشت: شهرداری همدان از طریق تثبیت تجاری این واحدها می‌تواند در راستای درآمدزایی پایدار گام‌های اساسی بردارد.

وی درباره احداث زائرسرای همدان در مشهد مقدس نیز گفت: استانداری همدان پولی بابت احداث زائرسرای همدان در مشهد پرداخت نکرده است بلکه استانداری همدان قرار بود پولی به شهرداری همدان پرداخت کند ولی آن را به جای پرداخت به شهرداری به حساب زائرسرای مشهد مقدس واریز کرده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: برخی اصلاحات هندسی در سطح شهر همدان انجام می‌شود که اعضای شورا شهر همدان از آن بی‌اطلاع هستند.

حمیدرضا طبی مسرور با اشاره به اینکه روزانه شاهد باز و بسته کردن بلوارهای شهر همدان هستیم گفت: این موضوع در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان است که انتظار می‌رود اطلاع‌رسانی لازم به اعضای شورای شهر قبل از اجرا صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه از دیدگاه اعضای شورای شهر همدان برای تدوین طرح‌های اصلاح هندسی شهر همدان استفاده شود اظهار داشت: اعضای شورای شهر همدان باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند که در این شرایط این امکان وجود ندارد.

طبی مسرور با اعلام اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی بوعلی رو به اتمام است تصریح کرد: اعتبار و منابع مالی لازم برای اجرای پروژه پیاده‌راه‌ سازی خیابان اکباتان وجود دارد و انتظار می‌رود تا قبل از شروع فصل سرما این پروژه نیز آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار