رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
  • کد خبر : 2019
  • چاپ خبر : اقتصاد زیارت هیچ منافاتی با اصل زیارت ندارد
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد:

اقتصاد زیارت هیچ منافاتی با اصل زیارت ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اسلام نگاه جامع‌نگر است ضمن اینکه اقتصاد زیارت هیچ منافاتی با اصل زیارت ندارد.نیاز به مراکز اسکان، نیازهای تفریحی و… در برنامه‌ریزی‌های منسجم در کنار هم قرار می‌گیرند و باید به تمام نیازهای زائر توجه کنیم .

به گزارش شورانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری اظهار کرد: بی‌تردید شهر مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی در جهان اسلام مورد اقبال مسلمانان است که عوامل مختلفی در آن نقش دارند که در اولویت و راس آن مرجعیت امام رضا(ع) است و در درجات بعدی حاکمیت امنیت در کشور ما در بین کشورهای مختلف، وجود امکانات متنوع در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی و… که مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در شهرهای مذهبی اولویت وجود مکان مقدسی است که در آن شهر وجود دارد، گفت: شهر مذهبی در بخش خدمات، اقتصاد خود را دارد؛ بخشی از زائران نیازمند بهداشت و سلامت و بخشی به ویژه کودکان و جوانان در کنار زیارت نیازمند امکانات اقامتی، تفریحی و گردشگری هستند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مسلما اگر نگاه جامع به شهر داشته باشیم اولویت مذهب است ولی نیازمندی‌های مختلفی برای ماندگاری زائر وجود دارد، برای افرادی که از داخل و خارج کشور حضور پیدا می‌کنند باید امکانات متناسب با آنها فراهم شود.
اخلاقی با بیان اینکه اقتصاد زیارت مورد غفلت نظام قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: نیاز به مراکز اسکان، نیازهای تفریحی و… در برنامه‌ریزی‌های منسجم در کنار هم قرار می‌گیرند و باید به تمام نیازهای زائر توجه کنیم .
وی با بیان اینکه حضور زائر علاوه بر انتقال فرهنگی عظیم که می‌تواند به وجود آورد، گفت: بیش از ۱۰۰ ملیت از کشورهای مختلف به این شهر سفر می‌کنند و می‌توانند با خود فرهنگ ما را به همراه ببرند وقتی زائر به این شهر می‌آید خدماتی را نیازمند است و داد و ستد انجام می‌شود. با استفاده از این خدمات می‌توانند به اقتصاد شهری کمک کنند و در کنار آن سوغات زائر به این توانمندی‌ها کمک کرده و باعث افزایش ظرفیت شهری می‌شود.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با تاکید براینکه مدیران شهری می‌توانند از حضور زائر در بعد اقتصادی بهره ببرند، گفت: اقتصاد زیارت هیچ منافاتی با زیارت ندارد و در کنار مذهبیت و معنویت؛ مدیریت و حاکمیت شهر وظیفه دارد در حوزه حمل و نقل، اسکان، تفریحی و… امکانات فراهم کند و ایجاد بسترهای مناسب در این بخش هیچ تقابلی با تفریح و زیارت ندارد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار