رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
  • کد خبر : 2016
  • چاپ خبر : ضرورت همراهی دستگاه های مختلف برای رفع مشکلات بافت تاریخی شیراز / ورزش موضوعی حاشیه ای نیست

یک عضو شورای اسلامی شیراز با تاکید بر این مطلب که مشکلات بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، چند بُعدی است، لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف را برای رفع این مشکلات یک ضرورت دانست.

به گزارش شورانیوز ، سید کمال پاک فطرت گفت: مشکلات عدیده در منطقه بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز اگر چه بارها و بارها از سوی افراد مختلف و بگونه های متعدد بیان شده اما همچنان به عنوان معضل در این بافت ماندگار است و رخت بر نبسته.

او تداوم ناامنی، حضور معتادان، اراذل و اوباش و … در کنار مشکلات ناشی از دفع نامناسب فاضلاب، معابر نه چندان امن و مسائل بهداشتی و حضور بی شمار اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز را از مشکلات این منطقه عنوان کرد.

پاکفطرت بر این اعتقاد است که تداوم وجود این معضلات و مشکلات، مسیر را برای بروز و نمود فرصت های طلائی رشد این محدوده که منجر به رشد شهر خواهد شد، مسدود کرده است.

او تاکید دارد که اولین گام در تحول بافت تاریخی و احیاء آن همگامی و همراهی تمام دستگاه ها ذیربط است و نمی توان تمام مشکلات را متوجه شهرداری دانست و باید سهم هر نهاد را در این راستا مشخص و مطالبه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در کنار مشکل امنیت و اعتیاد روز افزون باید به معضلات بهداشتی و فاضلاب، معابر نامناسب، کمبود شدید مدرسه و افزایش تدریجی اتباع بیگانه در نقطه مرکزی بافت تاریخی و به همراه سودجویی عده ای خاص در تملک اماکن تاریخی و … موانع بزرگ محقق نشدن انتظارات به حق مردم در خصوص احیاء این بافت است.

او تصریح کرد: بنظر می رسد آنقدر که همان افراد فرصت طلب در پی منافع شخصی بدنبال احیاء موردی در دل بافت هستند برای ما کفاف «گنج بودن» را کرده و دیگر نیازی به آبروداری برای رفع معضلات مشهود نیست. صد البته توجیه محرک توسعه و دست اندازی در دل بافت تاریخی هم مزید بر علت شده تا گروهی دیگر منفعت طلبی را ترجمان نمایند!!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین، مشکل ترافیک روز افزون شیراز را یکی دیگر از مشکلات دانست و با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک تاثیرگذار به تدریج به یک آرزو تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه پلیس راهور در این خصوص اعلام امادگی کرد و لازم است تا دیگر دستگاه های مسئول هم همکاری لازم برای تحقق این مهم را داشته باشند.

ورزش موضوعی حاشیه ای نیست

پاک فطرت با اشاره به قرار داشتن در هفته تربیت بدنی و ورزش، لزوم تغییر در نگرش ها برای توسعه فضاهای فیزیکی و رشد فعالیت های ورزشی در ابعاد مختلف را یادآور شد و گفت: ورزش باید از مشکل حاشیه ای و تفریحی آن خارج شده و به یک نیاز اجتماعی که به سلامت جامعه مرتبط است بدل شود.

او تفکر حاکم در شیراز را تفکری مطلوب برای توسعه ورزش ندانست و  با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از مردم شیراز به شکل مداوم ورزش می کنند، علت اصلی این مشکل را بی توجهی به ایجاد انگیزه در مردم دانست.

پاکفطرت با اشاره به اهتمام جدی شهرداری و شورای شیراز در توسعه فضاهای ورزشی در این کلانشهر، توجه به ورزش قهرمانی را عامل مهم و اساسی در ایجاد انگیزه بین افراد جامعه برشمرد و گفت:  متاسفانه در جایی نگرش ما از ورزش همگانی تنها پیاده روی در بلوار چمران و پارک ها و بوستان های شهر است اما این اقدام نمی تواند جائی در مطالبات به حق جوانان و نوجوانان داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار