رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
  • کد خبر : 2014
  • چاپ خبر : مشهد ۲۰۱۷ نقطه‌ای برای توسعه فرهنگی است

مشهد ۲۰۱۷ فرصت خوبی برای تقویت زیرساخت‌ها است، همه ارگان‌ها از یک سال پیش دست به کار شدند اما باز هم دیر است.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا، این عضو شورای شهر مشهد در نشست دکتر صالحی‌امیری با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که امروز در تالار روزنامه قدس برگزار شد، اظهار کرد: با تمام ویژگی‌هایی که در شهر مشهد وجود دارد، در زیرساخت های فرهنگی و هنری دچار کمبود هستیم و شاید به همین دلیل است که بزرگان فرهنگی ما به شهرهایی مانند تهران هجرت می‌کنند.
عضو شورای شهر مشهد اضافه کرد: اگر مشهد ۲۰۱۷ فقط با نشست‌ها و همایش‌ها برگزار شود آن انتظاری که ما و همه‌ افراد از مشهد ۲۰۱۷ داریم برآورده نخواهد شد، ما نباید مشهد ۲۰۱۷ را در یک سال خلاصه کنیم و باید به نحوی آن را برگزار کنیم که از این به بعد به شاخص‌ها و زیرساخت‌های توسعه برسیم.
فیاضی ابراز کرد: مشهد پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و نماد اسلامیت این نظام بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و نماد ایرانیت و زبان پارسی، آرامگاه فردوسی است.
وی افزود: استان خراسان مهد فرهنگ و رسانه است و بسیاری از اهالی فرهنگ در کشور از این شهر برخواستند و بزرگ‌مردی که در جایگاه رهبری جمهوری اسلامی است شخصیتی فرهنگی، هنری، آشنا و از اهالی این شهر است؛ همچنین بسیاری از بزرگان دیگر نیز از این استان هستند.
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: مشهد قطب دوم رسانه کشور است و رسانه‌های آن جزو تاثیرگذارترین‌ها در کشور هستند به علاوه حدودا ۳۰۰ خبرنگار در خانه مطبوعات در این استان فعالیت می‌کنند.
در ادامه این نشست مهدی شریفی عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران خراسان رضوی اظهار کرد: اگر لیبرال باشیم زیربنا را سیاست می‌بینیم و اگر سوسیال باشیم زیربنا را اقتصاد می‌دانیم به نظر می‌رسد ما به عنوان یک ایرانی باید فرهنگ را زیربنا قرار ‌دهیم.
وی گفت: همه نهادهای اجتماعی وقتی تغییر می‌کنند که اصالت فرهنگ را بپذیرند زیرا فرهنگ زیربنا را  دگرگون می‌سازد.
شریفی عنوان کرد: فرهنگ یک وجه بیرونی و مادی دارد که این وجه زیاد مدنظر نیست و وجه مهم آن وجه درونی آن شامل عواطف و هیجانات و خواسته‌های آدمی که آبشخور فرهنگ است به شمار می‌رود و به همین جهت هنگامی که کتابی نوشته می‌شود و جوششی به وجود می‌آید در حقیقت از مسیر باورها، احساسات، عواطف و خواسته‌های انسان بر می‌خیزد و اگر ما این موارد را دریافتیم می‌فهیم باور به عواطف، هیجانات و خواسته‌ها، فرهنگ را تقویت می‌کند.
عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران خراسان رضوی اضافه کرد: تا باور رخ ندهد اتفاقی نمی‌افتد، کار فرهنگی در استان بسیار سخت است و ما باید روی باورهای مردم کار کنیم زیرا علت‌العلل ساختن جامعه فرهنگ است و ما به عنوان اصحاب فرهنگ و هنر خراسان بر باور مردم تاثیر می‌گذاریم.
وی عنوان کرد: ما باید عواطف مردم و هنرمندان را بفهمیم و درک کنیم و بر باورها و احساسات شهروندان مدیریت داشته باشیم تا بتوانیم آنها را شکل دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار